Imorgon, imorgon..ge Söder ett guld..

Imorgon..eller senare idag (höhöhö) mellan kl.14-16 förväntar jag mig att mina läsare liksom jag kommer att sitta i soffan...stå upp...vanka runt i rummet...stå upp i soffan...gråta...skratta...ge upp...få förnyat hopp..hata hälsingland..önska dem lycka till..men inte mena det...skrika...kalla domaren för en blind hora som kan stoppa upp pipan någonstans där det gör ont eftersom han ändå inte använder den...förbanna honom när han väl använder den..träna målgester...jubla...håna experterna för vad de säger...mordhota Chris Härenstam..undra var fan bollen är någonstans i nittio minuter..

Kort och gott..det är Bandyfinal..Bajen spelar och som den texttv-supporter jag är blir jag kvar i soffan...jag kommer att må dåligt...ha på mig bajentröjan..slita av mig den och kasta den i något hörn...förbanna Edsbyn och den där jävla Hellmyrs som är så förbannat bra...vinner de kommer jag att spara finalen på video...förlorar de spelar jag in veckans floorfilleravsnitt över matchen..som straff....

Jag förväntar mig av er läsare att ni delar min passion för sport och Bajen..och därför sitter klistrade framför tv:n....den som skriver en klämkäck kommentar om att Bajen kämpade väl, men tyvärr det var inte deras dag kommer att för evigt ignoreras...

Jag kommer ihåg finalen för två år sedan..jag min dumma jävel hade för tredje året i rad lyckats boka in en helg med min dotter när finalen gick..följdaktligen satt jag på tåget till sthlm när de spelade..någon annan hade kontakt med en kompis som såg matchen och jag satt och gratislyssnade på rapporterna han fick från honom...5-2 till Bajen...kändes nästan klart...5-4...fan det händer inte...6-7..matchen slut..och jag sjönk ihop på golvet...hade spelat in matchen på video..veckan efter tvingade jag mig att titta igenom den...gör fortfarande ont när jag tänker på Palle Sandells straff rätt i huvudet på Svensson..och kontringen som följde..

For the record..hur fan kan han bli kallad hjälte för att han t"og" straffen...Svensson har fortfarande inte sett bollen..Palle drog den rätt i huvudet på honom...vilken jävla räddning? Svensson hann inte undan...

Så imorgon...mellan kl. 14-16 är jag okontaktbar...var vänlig att respektera det...

"Vi e Bajen, vi e från Södermalm
Hovet, Söderstadion, Zinkensdamm"

Jerk

Kommentarer
Postat av: Yvonne

Skrattar... ska försöka att låta dig va då... :o) Dessvärre kan jag inte titta på de där tjafset för jag är på gymmet då :o) Men det går säkert bra.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback