Ja nje govorju po-russki...

Ni som såg "Birthday girl" på ettan förstår mitt dilemma...stay single eller maila efter en postorderbrud från Ryssland och sen kommer 2 kompisar till henne och det slutar med att de förnedrar mig och rånar allt av värde i lägenheten...så när polisen kommer ser lägenheten ut....precis som vanligt..hmm...har inte något som kan stjälas..utom mitt hjärta då (snyft, snyft..Oscar moment..)..sorgligt, patetiskt och all to true..

Sedan Håkan H på Virtanen...han är en sång och speleman som gör en glad...inte då för att han också sjunger falskt...näe för energin...energin..jag tar det igen energin...sånt som jag föraktar i jobblivet, men på fredagar vill jag ha den där energin...då jag känner att jag vill kyssa världen och dansa gatorna fram till krogen...har nog inte haft den känslan sedan vi hade avskedsmiddag för Linqan..hon klättrade uppåt på karriärstegen och har klättrat än längre sedan dess...

Iaf, vi började med boxningsträning...skojar du att jag var slut? Sedan fortsatte det med middag på Naglo..godaste Biff a´la Rydberg jag någonsin ätit..sedan gick vi till Naglos Schlagerbar...vet inte vad det är med schlagers, men jag får sån energi..schlager och de tre GT jag sänkte i rask takt första kvarten...men jag var sådär lycklig som man är ibland...vanligtvis är jag typen som tycker det är roligast att sitta och gagga om något nördigt sportevenemang eller något liknande..men den kvällen...dansa, dansa..

När de stängde vid 3 ville jag vidare, men alla tråkmånsar från avdelningen skulle hem..fast på gatan gick en annan kille som inte heller var klar för kvällen..så vi drog till Berns...han bara...jag känner vakten så vi kommer in hur lätt som helst..ja, tjena..där var det ingen lycka..så efter en tur runt sthlm på jakt efter nåt 5-ställe blev det att ge upp..ta en korv och sedan nattbussen ut till förorten (det var som sagt ett tag sedan..)

Sedan sitter man där på bussen med ett fånflin för att man tycker att kvällen varit så rolig...

Likadant var det på min & Svampens 25 årskalas...först lite supa, käka smörgåstårta o öppna presenter..sedan ner till byn och gå på Perssons Pack...när stället stängde skulle jag gå och snacka med the DJs (polare vet du..) går fel och kommer in i logen där de sitter..hjältarna från Fribacka väg...full och go...sluddrar något om att jag fan inte kan få tag på skivan "Längre bortom bergen"..Magnus Lind tar upp penna och papper..frågar vad jag heter och bor...två veckor senare kommer en skiva med en personlig hälsning...stort, så stort....

På efterfesten kommer Persson in...får ett kort taget med mig och honom..när polaren vill ha ett kort går han..rock'n'roll ladies and gentlemen....tjejen som jag suktar efter går hem med en polare, men jag är lycklig, lycklig..det har varit en sån urladdning...man bara njuter..sitter i ett hörn och ler...

En sak jag undrar över..ETA meddelar idag att den väpnade kampen avslutas på fredag..liksom varför inte nu direkt? Njae..vi har lite terrordåd planerade till torsdag vid lunch och det är ju fy skam att inte avsluta det man påbörjat,  men på fredag..då jävlar lägger vi ner vapnen..

"Onsdagen kom med dunder och brak
utan tvivel stod det klart
att helvetet liger ovanpå jord
i skallen hammaren slog"

Jerk

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback