Jag, en vinnare..trodde inte det var möjligt..

Tråkdag idag..hade telefonmöte med kunden om den däringa förfrågan vi aldrig svarar dem på..den är vår, men vi har inte kunnat svara på pris eller ledtid än...det på endast 7 veckor...pinsamt var ordet sa Bull..

Vår underleverantör gör ju inte saken lättare..den förste som tog hand om förfrågan från oss slutade för han skulle ut och resa..sagt och gjort så fick en annan ta över den...och han var chokad med jobb redan innan...de håller på och omorganiserar samtidigt...rent lysande...idag försökte jag få tag på Slava...då är han sjuk...så nu vet jag varför han gick hem tidigt igår..suck..suck...å andra sidan kommer det ett par sådana här förfrågningar varje år...får hoppas det dröjer ett tag till nästa..och att vi får slut på skiten den här veckan...tycker inte om att ha kunderna hängandes över min axel...

Jag sa ju att det var tråkigt idag...jag ber om ursäkt för inblicken i mitt jobbliv...antar att ett flertal av läsarna redan hämtat repet för att slippa denna tråkiga svada av nada, men jag tänker fortsätta...grått är det nya svart...var glada att jag inte börjar orera om vad vi säljer för något...då skulle ni leta efter pillerburken också..

Fint jävla väder var det också..från ingenstans kom lusten att åka ut och sätta sig på en sjö för att pimpla lite...både fisk och öl...jag äter ju inte fisk så jag vet inte var det kom ifrån...och fiska gör jag bara en gång om året (och knappt då)...på nyårsnatten brukar jag hänga med ut till Kvarntjärn...mest för spriten och att jag ändå blir pigg av alkohol...sedan fiskar jag i några minuter innan jag sätter mig i slogboden och dricker mer alkohol...för klockan tre på nyårsnatten är man sällan nog berusad...man måste höja promillehalten lite till för att kvällen ska bli riktigt lyckad...

Spelade innebandy med jobbet...vi var fyra stycken..kul i jul liksom...och jag var med i det förlorande laget i 4 av 5 matcher..gjorde i alla fall det snyggaste målet...skrev han blygsamt...trots allt..jag kommer hellre tvåa i målligan om det innebär att jag gör de snyggaste målen...nu ser inte det ut att vara något problem eftersom jag tydligen inte kan göra mål i Korpen längre..

Fans till Malung FC kan glädja sig med att det blir ytterligare en säsong i fotbolls-Korpen..får se om vi kan fortsätta fjolårets succésäsong eller om vi kommer sist som vanligt...ifjol kom vi 5:a...en enorm framgång...nu ska det bara hittas en ny coach..jag har tröttnat...5 år tycker jag får räcka...vi har problem att hitta en målis också....som coach känner man ansvaret att ställa sig mellan stolparna då...kul...eftersom jag är skotträdd kan jag väl utan att ljuga påstå att jag är en usel målis..men ingen annan vill stå...inte ens Sele...en gammal div.4-målis...han vägrar att ställa sig..samtidigt skäller han ut mig när jag gör hårresande misstag...men ställ dig själv då...mummel mummel..

Kan meddela att jag till slut vann dream team på jobbet..det blev lite onödigt spännande på slutet, men givetvis segrade det bästa laget...ståtar nu i topp med 4 segrar..närmast följande har 2....900 friska ner i plånboken gör inte heller ont...nu gäller det bara att få in pengarna...kan bli tufft...sist jag vann fick jag 100spänn i 50-öringar av en kille....kul...fick lite godis av han också...så förutom att släpa en massa mynt med mig hem fick jag ont i magen...

"Sopa, idiot, bonnjävel, Le Baxter"

Jerk


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback