Kölapp, Koloskopiångest & språkpolis

Jag vill ha vår nu...jag e trött på snö och kyla...och varenda jävel på jobbet verkar åka till Spanien för en långweekend...

Jag har iofs också långweekend..har ju tagit semester imorgon..vad ska jag göra..flyga till Barcelona? Näe..jag ska få en kamera uppkörd i röven..men jippi...

Kul att gå på laxerande också...nej, inte nu...det e Time Out..håll dig till reklamen iaf..pust..det gick...fors fors...eeh..hoppas ingen sitter och äter samtidigt som de läser det här....

Rännskita har helt plötsligt fått en ny innebörd för mig..det står att man ska dricka rikligt under tiden..ja, alltså inte precis under tiden som man sitter där..äh..ni förstår gör er inte dummare än ni är....varför då? det går rätt igenom...förutom lite hår går det att dricka det igen..typ...

idag har jag överlevt på 2 Yalla jordgubb & lime...en massa vatten och lite sportdryck...kul i jul...tur det var ganska lugnt på jobbet...även om jag vet att jag glömt att skicka en fråga ner till Schweiz som Håkki bad mig om...kan bara inte komma på vad frågan gällde, så...om jag kommer ihåg att jag glömt det får jag väl fråga honom på måndag...fast han lär säkert ringa imorgon...skrev att jag var tillgänglig fram till lunch..sen ska jag testa nya kinky saker...vad gör man inte för lite ömhet...

Hoppas det blir ett par jobbsamtal..brukar lägga till en timme per samtal på flextiden...och jag behöver ju timmarna...har kommit ner till -14 nu...lite kvar tills jag kan börja ta ledigt igen...kan ju inte jobba hur länge som helst heller...måste ju träna..ska bli smärt och smidig..även om ett inlägg på en annan blogg fick mig att fundera på om jag ska sluta när jag är lönnfet??...näe...ska tillbaks..bara 10-15 kilo kvar...tar nog ingen tid alls..säkert klart till påsk...säkert....

De på jobbet verkar tro att jag gått ner en del iaf...vet inte...är nog bara skjortorna som blivit större...får se på lördag..då åker skägget bort..om inte dottern protesterar för mycket...

Ett billigt trick...odla skägg några månader..ansa fan inte...sedan när du tar bort det ser det ut som om du blivit mycket smalare i ansiktet..hoppas det funkar...

...jag vill äta på Donken....idag var det bakklubb på jobbet...ett tiotal är med där...inte jag...är redan nog fet...iaf..det är alltid en som ska baka (eller köpa) något gott till torsdagen...idag var de så få ur bakkluben att de bjöd in de övriga som var på jobbet...men tack då gud!! schysst..fan vad mätt jag blev på den där Yalla-yoghurten...var inte alls sugen på en mazarin..nej nej...

Har fått erkännande som språkpolis också..Nina (inte kk'n i föregående inlägg) ska lägga upp en vägbeskrivning till jobbet på vår hemsida...fick ett mail från henne..Jerker, du som alltid klagar på det jag skriver (stavfel etc..) kan du gå igenom den här texten och se om den stämmer..hittade ett par grejer iaf..sedan var det lite upprepningar, men de struntade jag i...var trots allt ingen roman hon skrev på....

Imorgon runt tre kommer doktorerna in..här är alltså Jerker..innan han gick med på att vara med i den här studien trodde han att han var fullt frisk, men som ni kan se på levervärdena, de fnasiga fingrarna, hans trötta utseende och hans ömma stjärt förstå ni att han solklart har cancer...troligen kommer han att tappa sitt självlockiga hår vilken dag som helst..eventuellt kan de bli ett par tunna testar kvar för att förödmjuka honom på riktigt...hans cancer är obotlig och han kommer att lida i några år innan han dör..otur för honom så kommer han under tiden se så ful och sjuk ut att han aldrig mer kommer att få nuppa, så de 3 år till han kommer att leva kommer att kännas som 30, så man kan säga att han ändå är gammal när han dör...

Det e inte så synd om honom...även om han varit frisk hade han inte fått nuppat någe mer i detta liv..så tänk er om han hade levt i 30 år till..det hade ju känts som 120 år...cancern gör honom en tjänst...han blir smal också...Jerker, säg tack cancer....

Nähä..kanske ska dricka lite mer vatten så jag kan gå och kaskadskita igen...efter det här inlägget vet jag att jag är på banan igen...finns ingen brallis som kan motstå mig nu...bara att plocka när jag går ut genom porten imorgon...kommer ut vid lunch tjejer...ta kölapp så expedierar jag er i tur och ordning...

"E du så dum så du går på det
så får du skylla dig själv!
Men kunde tårar rå på det
skulle jag fylla en älv"

Jerk

Kommentarer
Postat av: Charlotte

Visst är man trött på vintern.. men NU känner jag på mig att det inte är långt kvar tills det är vår på riktigt. Vi får ju hoppas att du är frisk då också! Lycka till med eeh.. kameran...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback