Öppna din dörr..

Jaha, hyran är betald..för tre dagar sedan enligt min dotters mor..om hon nu inte ljuger då..tjejer gör ju det så bra om vi ska tro fröken Bengtzing...

Fan..just ja..glömde säga till henne att helgen v.19 ska jag iväg på mini-semester..grabbarna grus ska iväg på sin andra årliga resa..någonstans...ja, pga min ekonomi var inte jag med ifjol..men i år har jag sparat mynt så det ska räcka..fråga är bara vad det blir...ett hett tips är något utomhus..eftersom de ville ha det lite senare pga varmare utomhus...blir väl något kul kanske...lite outdoors...pojkar vill, killar kan-grejer kanske...känns som något typ forsränning eller liknande...bara det blir lite bira är jag nöjd....

(Gud vilket trist "jag är 30+" stycke det där blev..det börjar lukta gammalt nu..alla ord användes..grabbarna grus, bira, årlig resa..saknas bara golf och jag tar bilen...hade det stått något om campingsemester och matchande träningsoveraller hade jag skjutit mig...)

Idag har jag kvitterat ut nycklar för min nya säkerhetsdörr..har haft stora problem med fans som bryter sig in och snor souvenirer..ja, eller hur??..okej..sanningen...br-föreningen ska rusta upp trapphuset och passar då på att sätta in säkerhetsdörrar...kanske blir lite mindre ljud från trapphuset då...så jag får sova..de däringa ungdomarna ränner där hela nätterna på väg till krogen och på väg hem från krogen med sitt ennattsragg..vadå avundsjuk? skulle jag? näe..inte jag inte..vill de förstöra sina kroppar med alkohol är det deras sak..jag bryr mig inte...inte alls..nejnejdå...farbror Barbro sitter hemma och lyssnar på sitt nya stereosystem....

Givetvis gjorde jag mitt bästa för att leva upp till myten som en svamlande, senil förlorare...vi skulle lämna in ett nyckelset av våra gamla nycklar, sen skulle vi få 2 set av våra nya...jag lämnade in mina..han som tog emot dem undrade om det inte var väl många nycklar...nej nej..det där stämmer...när jag kommit till min lägenhet och låst upp dörren slog det mig...

hmm...nycklarna till tvättstugan kanske jag skulle haft kvar?...jag vill inte gå tillbaks...han bor på fjärde våningen i gatuhuset..jag på andra i gårdshuset...hissen funkar inte heller...äh, jag ringer och kollar...det stämmer...tvättstugenycklarna ska inte bytas ut...suck...brains, brains come back to me...så jag får gå upp dit igen imorgon...kul..tjena, det är jag som är dum i huvudet..har du några nycklar??

Kom på mig själv med att ljuga friskt för kunderna i fredags också...jaja..alla komponenter är RoHS-kompatibla..kunden: ja, det har väl ni koll på...mmm...är vi klara jag vill gå hem nu..det är fredag eftermiddag...

Idag...ett mail till vår estniske leverantör...ursäkta, men ytterligare en fråga..är kiten RoHS-kompatibla? Jag räknar med att få svar strax efter påsk...jag är grymt nöjd med deras svarstider...not...om jag kunde omsätta lite av min bitterhet till en bestämd och kontrollerad ilska skulle jag bli en bra inköpare..men men..jag är sådär svenskt mesig...ja..nej jag förstår..visst..måste ju ha lunch...nej, gu vad hemskt om du skulle behöva jobba över...åk hem du så du inte missar jeopardy...

Som de som gnäller att jag kommer en timme senare än dem...de går också hem en och en halv timme för mig...vem jobbar mest egentligen??

Hade en helt underbar dröm i helgen..drömde att jag fick 5000 i lönelyft..alltså vad jag borde få om vi ska gå efter vad facket tycker..ska vi gå efter jobbets "analys" så blir det väl en kaka till kaffet och..vi tycker du gör ett bra jobb, men vi har jämfört med vad polska städerskor tjänar i norrlands inland och du ligger ganska högt, så vi kan tyvärr inte ge dig mer än 2%...schysst..fick nyss en kamera i röven..men det här var fan värre...om jag nu gör ett bra jobb..och jag sitter som spindeln i nätet...show me the money..it's either my way or the highway...

Önskar att jag vore så tuff..men det blir väl som vanligt..står där med mössan i hand..ja oj...det var lite sämre än jag räknat med..sedan gnäller jag på min lön i varje lunch 360 dagar och säger..de får en chans till sedan slutar jag ta mig fan...mespropp mespropp hela dan...klappa takten alla arbetarbarn..mespropp mespropp hela dan..

Va, skönt...jag lyckas sänka mig själv..från att må måndagsbra (snäppet under fredagsmiserabel) så har jag sänkt mig till söndagsångest nivå...trots att chefen är på semester hela veckan och jag är ledig på fredag..ska visserligen få en kamera uppkörd, men...it beats work every day...

Var länge sedan jag påpekade att jag fortfarande har målrekordet i Dålä IBK..finns ingen annan..I am the one and only...ende som gjort 5 mål i en match...utifall ni glömt det...gjorde en assist också...

"Å då satt jag mig ner, var det här bara början?
Skulle det komma mer, mer, mer fastän tiden stod still?"

Jerk

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback