Skärsår, slaveri & tjat..

Är lite låg idag..fick ett infall och kollade lite priser på nätet för att flyga mellan Skåne & Bromma..väl dyrt...tar nog slut på varannat helg pappandet nu...misstänkte att min dotters mor inte kollat upp det..och nu är jag säker..hon är ju fan fattigare än mig..hon lär inte ha råd att skicka iväg dotra upp till mig så ofta...

Hon ska säga upp lägenheten i Falun när hon kommer tillbaka upp dit..det enda positiva är att jag åtminstone blir av med ett borgensåtagande..hon har misskött min snällhet så grymt mycket nu..konstigt att man varit bitter..

Skickade in flextidsrapporten idag..chefen kände sig manad att ta upp mina sena ankomster igen..tjata..jag har skött mig den här veckan...är det inte alltid chefer som kör floskler som "nu ska vi titta framåt" och blablabla..gick in på fackets hemsida idag..skulle kolla lite lönestatistik tänkte jag...jodå, fortfarande 20% under medianlönen...och jag jobbar för ett Schweiziskt företag..det är svårt att tro..

Iaf, de har en karriärcoach där..man svarar på lite frågor och så får man se hur man ligger till och vart man borde sträva typ...har inte gjort hela än..jobbade lite också, men första grejen var "karriärinriktning" tror jag det hette..en sak var tydlig...chef är det jag absolut minst vill bli...tja, det var iofs ingen nyhet, men nu finns det på pränt....eder Jerk tycker om att plåga sig en riktig masochist...ska ha piskan vinande över sig..

..för att sedan överprestera på ett underbetalt jobb..vi diskuterade lite på lunchen..vår VD-ass pluggade lite för något år sedan..kompetensutveckling...för att höja sin lön..hon tyckte jag skulle göra lika..jag förstår hur hon menar, men problemet är inte min kompetens..problemet är att jag är underbetald...att gå kurser och skit för att höja lönen känns som att släcka elden med bensin...jag är så mycket bättre än min lön..

Kommer ångra detta, men får jag inte en lön som motsvarar min kompetens är det dags att lämna företaget...frågan är vart jag ska ta vägen då (har svårt att tro att de där kallhamrade blåmoderata kapitalisterna kommer att lyssna på rationella och förnuftiga krav)...om dotra bor i ålahuvudland kan jag inte gärna flytta upp till skogen...då kommer jag aldrig att träffa henne..men samtidigt..ett nytt jobb i sthlm..då vet jag säkert att jag blir kvar i kanske 5 år till...och vad ska jag söka??..jag e bara 31..jag vet väl inte vad jag vill göra än...

Fan, hade jag varit tonårstjej hade jag väl antagligen suttit och skurit mig nu...

"Vad ska du bli när du blir stor?
Ska du bli som far och mor?
En boss, en försäljare eller disponent nånstans
Vad ska du bli??"

Jerk

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback