Tjejer över 25 - Ni finns inte...

Såg reklam på tv tidigare idag (nähä..har det redan kommit till Söder..) där nåt fruntimmer säger "livet börjar efter 40"..Fan, jag trodde det var slut efter 26...var väl nån reklam för någe antirynkkräm antar jag...blev så förbannad på reklambyrån som kläckt den där idén att jag inte orkade lyssna mer...livet är tvärslut vid 40...om fler folk förstod det skulle vi inte ha problem med jätteproppen Orvar eller hur vi ska kunna ta hand om de gamla...fan, skicka dem mot ättestupan bara....jag kan dela ut köbrickor om ni vill..

Jag e fan inte mer än 31 och redan på väg med raska steg mot skroten...ja, rent adonis-mässigt har jag inte ens dugit som reservdel de senaste åren så..så hur fan ska livet kunna börja vid 40? Har du tur fick du ungar tidigt så de är på väg att flytta ut, men annars ett par obstinata tonåringar som ska ha och ska ha..vad är det för jävla liv som börjar då? Livet som en mänsklig börs..tro mig..föräldrar är till för att pumpas på pengar...och laga julmat...ok, tårta till min 32:a födelsedag förväntar jag mig också..

Näe, det är dags att vi tar itu med gamlingarna som går i jeans och försöker verka ungdomliga...kvinnor som skriver i sina kontaktannonser "tjej -51 söker ungdomlig kille i passande ålder" Ge upp för fan...gå till ålderdomshemmet...där har du en gubbe i passande ålder..och du, du slutade vara tjej långt innan Magnus Uggla blev jagad av punkare i Gallerian, ok?

Fan, ta en titt i spegeln...var ärlig för en gångs skull..och jobba sedan ifrån det...kalla dig inte tjej när du varit kvinna i 25 år...va glad om du inte blir kallad tant istället...då har du ett par år kvar innan det är dags för ättestupan...

För mig som man (stor humor) ter det sig lite annorlunda...vi e ju fula från dag 1...det enda som händer är att magen och näshåren växer...men även vi har ett bäst före datum...vissa av oss håller längre...Sven Wollters bäst före går ut runt 2045..i maj tror jag...medans det för mig helt orättvist gick ut innan jag blev 23..så rent tekniskt är det jag som lever på övertid..inte den gamle kommunisten...lite fuskigt kan tyckas..men jag vara bara 24 när jag insåg det felaktiga med otrohet...Svenne W kanske insåg det runt 50 (om han gjort det än..)..jag mognade helt enkelt tidigare..så därför är min tid som adonis all...häradsbetäckare hann jag tyvärr aldrig bli...

Så eftersom mitt sexliv (typ 4 gånger 4 sekunder..det tar 13 år attt bli könsmogen..sedan bränner man allt krut på mindre än en halvminut..effektivt..) är över vad finns det då för anledning för mig att fortsätta förpesta vilsna bloggläsares vardag..ingen egentligen, men eftersom det en av de fyra gångerna skapades ett liv (eller ja, det har väl hänt fler gånger, men bara en som andas idag (trorjag iaf)) så är jag tvungen att ta mitt ansvar och se till att hon växer upp med någorlunda sunda värderingar (Pappa, Bajen är bäst) innan jag får åka till skroten..därför tar jag upp värdefull plats i sthlm's innerstad i väntan på att dotra ska bli myndig..sedan kasseras jag på de överblivnas soptipp...typ Bromma eller någon annan trist förort..

Deprimerande, men livet är i princip slut så varför fan ska jag vara glad??

"Kom så ruttnar vi ihop
på alla veta-bättre-typer
som ska säga hur man gör"

Jerk

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback