Vem fan vill läsa en blogg om innebandy egentligen??

Upptäckte att jag saknade en underrubrik, så jag lade till en som jag tycker sitter...

Bloggen heter ju Dålä IBK, men den handlar mest om mitt patetiska liv, som en del finner läsvärt..vilket är tacksamt...jag får lätt hybris av sådant...ja, det har jag fått redan här också..utan att bloggen för den sakens skull är särskilt populär jämfört med andra bloggar..jag menar "grönvita sidan upp" är ju megapopulär..å andra sidan handlar den om Bajen...och Bajen torde intressera fler människor än vad mitt liv gör...skulle bli lite orolig annars...

Varje dag jag går till jobbet står det tiotusen människor och skriker mitt namn...när jag missar tuben skriker de "Ut med packet"..varje gång jag lyckas få ett leende från en tjej jublar de och bränner av bengaler..när chefen ger mig en tillsägelse börjar de skrika "Sopa, idiot, bonnjävel, Lee Baxter"..de bildas olika supporterfalanger...en av dem "Jerk Ultras"..träffas och slåss på någon parkeringsplats med "Gunnar Svensson Army" i mitt namn..för min skull..på nätet diskuterar de min senaste kalkyl och jämför med den gamla goda tiden..vilka som är die hard-fans och var med när jag bodde i Rågsved..eller när jag spelade bortamatch med den där flohabban på Malungs Marknad -94..till slut måste jag leva upp till myten och sluta träna, alltid komma försent och aldrig få något...hmm det där sista stämmer ju??

Nåväl, frågan är fortfarande..vem fan vill läsa en blogg om innebandy?? Inte jag iaf...innebandy är en sport som är roligare att spela än att titta på...det stämmer iofs in på de flesta sporter, men innebandy..att sedan läsa om det...skulle nog inte får så många läsare då...speciellt som det skulle handla om ett korplag i sthlm i detta fall...hur kul e det??

Och bara därför måste jag...vi spelade "träningsmatch" ikväll..jag sög som vanligt nu efter nyår (hybrisfaktorn)...gjorde visserligen två mål, men jag sumpade så mycket mer...hade tre stolpskott..på ett drog jag målisen hade öppen kasse..bara att lägga in den i mål, men nej...sump sump...

En till sak om innebandy..helt plötsligt bara väller det ut...jag var ju och kollade på Bajens damer tidigare idag...blev grymt imponerad av Pernilla Gunnskog...hon spela väl 39 minuter de två sista perioderna..bytte en gång efter elva minuter i andra perioden...fast det var inte dit jag skulle..ovanför och lite snett bredvid mig diskuterades vilka målisar de hade dejtat..inget konstigt med det...bara det att de ovanför mig var tjejer och de talade om målisar i damlagen..känns skönt att fördomar besannas ibland..samtidigt inte...tänk om Malle e lesbisk...hon är ju så vacker...

Känns lite som när Annelie Andelén talade om hur jobbigt det var att det snackades om att alla fotbollstjejer var lesbiska..sedan avslutades reportaget med att nu lever Annelie i lycka med sin sambo Carina (eller vad hon nu hette)..finner inte riktigt ordet för det, men blir det mindre snack nu? Är som att jag skulle skriva att jag inte alls är besatt av sex och sedan skriver hur länge jag varit sexuellt frustrerad (ööh, just ja..det har jag gjort..ajdå..)...självmål är väl sporttermen iaf...

Jag har inget som helst emot lesbianer..fantiserar om dem ibland (just kidding..)..har absolut inget emot homosexuella män..ju fler sådana desto mindre konkurrens...och det behöver jag..problemet med lesbianer är ju att de minskar utbudet...det är klart..om man ser till mitt liv verkar det som om frasen "inte ens om du var den sista mannen på jorden..." kommer upp ganska ofta..så då kvittar det ju..får vara glad att de kallar mig man...

"Do you mind if I can make your hair grow?
Do you mind if I'm only 18?

Jerk

Kommentarer
Postat av: www.chulls.webblogg.se

det är alltid smart att göra folk nyfikna.. men jag vet inte ens om det var min mening. då måste jag vara grym!

2006-03-06 @ 18:28:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback