Vilken härlig dag, man blir härligt glad...

Nästan så jag skäms för att säga det...känns konstigt på något sätt..vet inte varför eller hur det gick till, men det var efterlängtat...hade nästan glömt hur det känns...är rejält överraskad..det var trots allt ett bra tag sedan..

Handen upp de som tror att det handlar om sex eller kärlek nu? Så många??..vad fan tar ni mig för?? Har ni inte läst bloggen..sånt händer inte i mitt liv...det jag skriver om är givetvis att jag haft riktigt kul på jobbet idag...

Vet som sagt inte varför, men var på gott humör..spred gott humör..skrattade..jobbade riktigt effektivt...briljerade med min kunskap...lyckades håna USA-chefen i samma mail där jag briljerade..började med gnäll..förklarade hur det låg till...fick in lite besserwisser-maner och avslutade med "That's all from me..thank you everbody, you've been a wonderful audience, now Clap your hands and celebrate.."

Det är det sista som är det lilla hånet mot USA-chefen..han är Schweizare och schlagerfjollor känner igen "Clap your hands & celebrate" och vet att det är den underbart usla låten som Schweiz tävlade med för ett par år sedan..det kanske låter elakt, men han jobbade hos oss förut, så jag känner honom ganska bra..han tog det ganska bra...tyckte bara att skämtet börjar bli gammalt nu..han har rätt, men jag kunde inte motstå nu när jag såg att han var cc på mailet jag fick..så jag tog "reply to all" bara för att få in det..

Man får inte så här många dagar per år när man är lycklig på jobbet..du kan ha dagar där du känner dig nöjd eftersom du fått en hel del gjort, men det här...

Redan på morgonen började det..morgon är för mig strax efter nio...jag skickade ett mail tll en säljare i Götet...sedan fick jag reda på att han glömt datorn här i sthlm igår kväll när han åkte till västkusten..så jag fick Ann som sitter i min stjärna att koppla över honom till mig när hon var i telefon..utan att säga vem det var..första frågan..Har du läst mitt mail?? sedan gapflabb....

Fortsatte hela dagen..fick faktiskt svar från vår Estniske leverantör på den däringa förfrågan som vi jobbat på i hundra år..fast jag bad iofs om lite kompletteringar, men ändå...till lunch åt jag min hemlagade lasagne..den var underbart god som alltid..

Fick ett grattis, jag hatar dig mail angående dream team..fick två faktiskt..så där får jag in lite pengar snart..

På slutet av dagen höll det att gå på tok...jag är ju kontaktperson för materialdeklarationer..hade bett Schweiz skicka några till mig..när jag fick tillbaks dem (ovanligt snabbt det också..) insåg jag min fadäs..jag borde givetvis ha skickat med kundens formulär, så att de skrivit dem i det, men men...fick gå ifrån en vända och idiotförklara mig..efter en liten paus tog jag nya tag och började föra över en av dem till kundens formulär..tror jag fick till det..skickade ner till Schweiz för säkerhets skull..utifall det skulle vara något fel..kändes ganska bra iaf att kanske lyckas styra upp det hela..sedan var det i princip dags att gå hem...snacka lite med Ida innan bara...

Som vanligt var jag en av de sista att lämna kontoret...vi är en 5-6 stycken som alltid sitter längre än de andra...vi kommer lite senare än dem visserligen, men oftast sitter vi kvar mycket längre så...skít samma egentligen..är vi så tröga att vi måste jobba över för att det ska gå ihop så...

En sak grumlade arbetsdagen lite...jag blev ju "teknisk support" i höstas..idag skämtade chefen om att det där ska ju du kunna..du ska ju göra det som alla produktchefer gjorde förut..och de som inköparna gjorde..

Fan, han snodde min lönesnacksvinkel...jag tänkte ta upp just det..om hur jag har i princip samma krav som produktcheferna vad gäller kunskapen, men till skillnad från dem ska jag kunna alla produktområden på jobbet..de hade ansvar för kabel eller kontakter.. kanske fiberoptik, medan jag ska täcka allt det..borde inte det betyda att jag borde ha samma lön som 5 produktchefer tillsammans?

Just det han började med att säga att jag är hela LF-avdelningen nu..jag är Åke, Inge & Mats i en...sedan kom han på det där med produktcheferna också..givetvis sa han det med ett flin, men..det borde finnas ett uns allvar där och då ser det bra ut inför lönesnacket...bara att skärpa mig lite...komma i tid...ha en positiv attityd (det kan bli svårt..får hoppas att jag är en bra skådespelare..)

Näe...kanske har spridit för mycket positiva vibbar nu....det blir lite trist att läsa om lyckliga människor...det är i människors olycka vi alla älskar att vältra oss...den sköna skadeglädjen...

"Baby close your eyes
Close the door
You don't have to worry anymore
I'll be your baby tonight"

Jerk

Kommentarer
Postat av: Yvonne

Fan. Det här känns skört. Om du är lycklig nu helt plötsligt så är det ju bara jag som...
Nåja. Får bita ihop.
Grattis! Eller vad säger man?!? :o)

Postat av: Jerk

lugn, bara lugn..det går säkert över..bara jag fått sova på det ;)

2006-03-10 @ 23:37:26
URL: http://dalaibk.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback