Vit period & Musse, min Musse..

Chulls är irriterad eftersom det inte blir någon utgång för henne till helgen...det fick mig att fundera..förutom att det var man & kvinnas rätt att parta järnet varje helg...på hur gammal jag blivit...

Förra helgen efter vi spelat innebandy tyckte coach Kenny att vi skulle ha en lagfest i helgen...för att svetsa lite..och så är det alltid skönt att spela bakis...då säger jag...näe...det kan vi väl skippa...jag är inne i en vit period...va? herrejävlar..jag har två liter sprit, lite gin  några öl hemma (visserligen inte mina) ändå säger jag nej...och motiverar vidare med att jag tränar ju för att bli smärt och smidig..en rotfylla förstör det...

Fan, hade det varit ett halvår sedan hade jag varit på direkt..och sen börjat räkna på hur mycket pengar jag kan bränna och ändå ha råd med att gå på bio med dotra nästa helg...kalkylen hade givetvis spruckit eftersom jag blir glad och givmild på fyllan, så troligen hade jag blivit tvungen att leta tomburkar för att ha råd med Donken på vägen hem..sedan hade jag lånat pengar dagen efter för att överleva tills lönen kommer in igen...

Det är inte första gången i år jag säger nej..sa nej till Pitan också..börjar bli rädd för mig..ska det här fortsätta? Kommer det att bli en vana?? I sommar ska jag vara fulltränad, men kommer reflexen ändå att bli tack, men nej tack?? Då är det ju meningslöst...visst det är svårt att hitta någon när man är fet som fan, men om jag aldrig går ut kommer jag inte heller att hitta någon...suck...nästan ett moment 22 här i vårt i-land...

Kennys syster ska förresten vara med i Fröken Sverige...hoppas hon vinner...då kan jag säga att jag tog grönt kort i golf tillsammans med Fröken Sverige...

I dag fyller the Twins år också...för några år sedan var jag på deras 25-årsfest i Borlänge...det var då jag mässade om hur viktigt det var att kunna sin fotokatalog...det var någon söt tjej jag kunde namnet på eftersom jag studerat katalogen så hårt i min ungdom...dagen efter tog jag min Beemer hem till Malung...Musse var passagerare...min favorit-Musse...

Vi gick på bio ihop den kvällen...såg Fucking Åmål...på slutet när Alexandra & Rebecka var inlåsta på toan tog hon min hand..för att hon tyckte att det var så spännande..en sådan värme och kärlek i mitt hjärta har jag inte känt sedan dess..förutom när min dotter är här och är underbar...Musse pluggar i Uppsala..har inte träffat henne på några år nu...vi har nog inte talats vid på ett år...förra påsken var det faktiskt..jag åkte upp till Skogen och hon ringde och undrade om vi skulle gå ut på Söder...det är enda gången jag förbannat min och dotras mor deal om att jag alltid har dotra på påsk och hon alltid på midsommar...

Å andra sidan..om vi blev ihop..skulle det betyda att jag blev Mimmi??

När hon är färdig veterinär kan hon försöka laga den här sjuka hundens hjärta...hoppas hon har ett par år kvar så jag hinner bli en hunk (så kul var det väl inte?? okej, men förstå andemeningen..)

Mycket Johnny nu..får försöka lätta upp det hela...Ajk fick stryk av Storvreta..så nu känns det väl bättre? Hmm..inte intresserad av sport..är du intresserad av min välgång? Ok, inte så mycket, men blir du glad om jag säger att jag lyckats snåla så jag inte behöver låna några pengar den här månaden? Om jag säger att jag vann 900 pix på dream team-tävlingen på jobbet då?

Ok, det funkar inte...få se lite där jag tar stryk då? Ja, det kunde jag ju ge mig fan på..det tycker du om..nåväl..jag har för mig att jag raljerat om min arbetsbeskrivning tidigare..särskilt sista punkten på den där det står vad jag ska göra...först allt yada yada yada..sedan "and other tasks delegated by your manager"..har alltid varit lite rädd för den punkten...liksom..i helgen ska du vårstäda min lägenhet..va fan så kan du inte göra..läs sista punkten...du har skrivit på..

I alla fall chefen kom och frågade om jag ville leka inköpare en halvtimme idag...näe inte direkt..allt han sa då var "other tasks delegated by your manager" sedan skrattade han...fick väl svälja det och göra ett försök...det var länge sedan jag såg honom le så stort...tyckte antagligen att jag behövde tystas lite..raljerar en del på jobbet..tar nog en hel del plats...come to think about it...jag hade nog inte tyckt om mig om jag jobbat där...jobbig typ som gnäller på sin lön och sitt jobb hela tiden...ska prata hela tiden också...

"I'm gonna tell it just like it was
I've been a Thatcher I've been a slut
I'm gonna tell you
I've been to much
I'm gonna tell you baby"

Jerk


Kommentarer
Postat av: www.chulls.webblogg.se

Inte själva krökandet jag saknar och förhoppningsvis har jag ett bra tag kvar tills jag sitter vid mitt köksbord en fredagkväll ;)
Denna helgen satsar jag i stället på mys mys och mera mys med chips å läsk och allt som hör till! Kan nog bli rätt bra ändå. Trevlig helg du

2006-03-10 @ 11:09:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback