Country girl..take my hand..

Vilken helg...all bets were off...vi var i Karlsborg...ingen av oss hade kunnat gissa det...

På fredagen öppnade vi lite lätt med pizza och öl...satt i vandrarhemmet och ljög innan alla hade gått och lagt sig utom jag...typ..

Upp strax efter åtta på morgonen...frukost och så drog vi ut i skogen...men va fan är det vi ska göra egentligen?
Bergsklättring...ja men det var ju lysande...jag är så in i helvete höjdrädd..kan inte gå ut på en balkong ovanför fjärde våningen..och det blir värre för varje år som går..jaja..bara att försöka iaf...nu var jag inte ensam om att vara höjdrädd...på en av bilderna jag tog ser jag nästan skräcken i Jönssons ögon innan det är hans tur att börja klättra..

I början går det hyfsat..kanske kan fixa det här trots allt...10 meter upp..åh fan..det är skithögt..jaha..då dog man som oskuld då..kul...vad som känns som en evighet senare än de övriga har jag lyckats ta mig upp för den första banan...jag är helt slut..ligger på berget och riktigt flåsar...jorden snurrar och jag klarar knappt att ta in utsikten...luften är ju så tunn 40 meter upp...nu är det dags att ta sig ner också (vems jävla idé var det här egentligen??)...lustigt nog går det mycket lättare..då vi går uppför har vi all möjlig säkerhet..nu håller jag i princip i ett rep och backar nedför, men...det går så mycket lättare...dags för lunch...kroppen är riktigt tung nu...

Nu tar vi den lite svårare banan (men va fan...när ska vi dricka då?)..jag går sist..skitbra val...ser hur de andra klättrar upp som några bergsgetter...denna gång kommer jag 10 meter sen är det klart...nu snurrar det rejält..till slut kryper jag nästan ihop i fosterställning..kroppen är helt slut av all anspänning..det går inte mer..jag får klättra ner igen...sätta mig på andra sidan tjärnen och titta på när de andra klättrar ända upp..förbannar mig själv...är helt säker på att de ska åka linbanan nu..och jag missar den...fan..

Döm om min förvåning när jag ser att de firar ner sig igen..ny genomgång...sen går vi upp efter en stig till linbanan (så varför klättrade vi upp när det fanns en stig??)...följer med upp..tycker verkligen inte om utsikten..är lagom kaxig när jag står och ska ta på mig repet...men själva färden...vilken kick...så jävla skönt...

Jag har läst någonstans att man ska utsätta sig för sina fobier och på sätt kunna botas från dem...i helvete heller...jag är mer höjdrädd nu än jag var innan helgen...börjar tveka på om det var så bra idé att beställa en balkong...jag bor ju ändå hela 2 trappor upp....

Tillbaks i Karlsborg är det lite återhämtning (läs kvällens första öl) innan det är dags för bastubad...på en pir i Vättern har de en vedeldad bastu...givetvis kommer grupptrycket igång och alla måste i och bada i Vättern....det var lite kallt...den lille försvann..så där springer vi nakna i timmar in och ut ur bastun..hoppa i..in i bastun...mer öl...8 nakna manskroppar som för länge sedan var såpass vältränade att de kunde visa upp dem..nu är det enbart tur att ingen stackare passerar förbi bastun...

Dags för middag på stekhuset..beställde tournedos...en enorm köttbit kommer in..med ett nästan lika stort lass bea-sås...all träning som gjorts i år går till spillo på en liten halvtimme...

Sedan...jag är ensam singel...så ingen annan är särskilt sugen på att gå ut...

Nej, vi bastar igen istället...okej...lassa på ölen nu kör vi...bastu mitt i natten och nakna 30-åriga pojkar som hoppar i Vättern igen...till slut är vi bara 5 kvar...alla 4 från mitt rum och så Racke...givetvis börjar vi håna hans rum för de torrisar de är..det slutar med en tävling...vilken kan hålla sig vaken längst (jag skrev ju pojkar tidigare...)..så dricka öl och basta håller på i evighet...till slut har Mange & Hasse gett sig...Svampen har utarbetat en egen taktik idag igen..som går ut på att inte lägga sig, men väl somna där han är...denna gång i omklädningsrummet...där ligger han slocknad och naken...Mange ser chansen och poserar med honom (det fotot är till salu för högstbjudande)....nu är det bara jag och Racke kvar...åsnornas kamp..eller kamp...jag har en naturlig fallenhet för att vara både dryg och pigg när jag dricker alkohol...i detta fall en bra kombination...

Helt plötsligt blir vi chockade...Svampen har vaknat och kommer in i bastun...så nu somnar han i den istället...efter ett tag ser vi till att han går ut och the race continues...Racke tycker jag ska ge mig...jag tittar undrande på honom..varför då?..men nu ska jag ut och bada igen...solen har gått upp...då börjar han med att försöka ändra reglerna...alldeles uppenbart försöker han desperat gripa ett halmstrå..går du ut från bastun förlorar du...nope....nu ska jag bada naken...kommer in igen...

Vid sextiden säger jag ok när han frågar om vi ska säga oavgjort...så vi går ut ur bastun...klär på oss..väcker Svampen och går tillbaks till vandrarhemmet för att sova några timmar innan hemfärden..när jag och Svampen kommer in i vårt rum går käften fortfarande på mig.."Men fan, slutar du aldrig vara dryg??"

Inser att han nog är mycket tröttare än mig och går ut till köket en vända..så han hinner somna..kanske jag kan varva ner också..skickar något trött fylle-sms innan jag strax innan halv sju på morgonen törnar in...

4 timmar senare är det dags för frukost och sedan hemfärd...nu värker hela kroppen av bergsklättringen...

En genomrolig helg...trots dessa jävla höjder...jag utmanade mig själv på riktigt och förlorade (varför är ingen överraskad??)...kan säga att jag testat bergsklättring och aldrig mer kommer göra det igen..men bada naken och basta kan jag tänka mig fler gånger....får se vart resan går nästa år....

"Längre bortom bergen
långt, långt härifrån"

Jerk

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback