Ornitologmästare Jerk

Jaha..hittade ingen majbrasa igår...jag och dotra tog bussen till Sös..sedan gick vi omkring i nästan en timme och letade efter den däringa majbrasan som inte fanns...vi fick en fin promenad vid vattnet iaf..har aldrig varit där förut..

Dotra blev imponerad av min kunskap om fåglar också...Pappa, titta ankor..hmm...nej gumman..det där är en gräsand..

OOH..hur vet du det? Jag fick lära mig det i skolan..och du kommer ihåg det? Ja...wow...så var jag kung för en kväll...

Tidigare i helgen tyckte hon att hon kunde gått i någon skola här i sthlm..så hade hon kunnat bo hos mig..vad ska jag säga..jag är antagligen för snäll mot henne när hon är hos mig...varför skulle hon annars vilja vara här??...

Nu sitter hon på bussen på vägen hem..tror inte hon är så lycklig...hon lyckades slarva bort sin mors halsband på tunnelbanan (tror hon iaf)..så hon var nästan gråtfärdig när hon upptäckte det..lyckades lugna henne med att det säkert låg hemma..så hon blev säkert upprörd igen när jag ringde och sa att jag inte hittat det..har planen klar iaf..om hennes mor skäller på henne får modern inte Bajen-nyckelbandet som jag köpt...borde funka...skäller modern på henne tar jag hand om nyckelbandet..skäller modern inte, så blir det bättre för dotra...ska ringa dotra om en timme igen..strax innan hon är framme...försöker att inte ringa för mycket...dotra tycker inte om det..hennes mor brukar ringa typ 3 gånger och det slutar med att dotra är sur sedan..hon är ju stor nu och klarar sig själv...så stor som en sexåring kan vara...

Nähä..dags att lägga sig på soffan och börja ladda för Malung FCs andra match i år..ta det lugnt..ge mig positiva mentala bilder...eller bara slappa och käka lite godis framför tv:n är väl mer sant kanske...

Jerk

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback