Principfast & frustrerad..

Oj..trodde jag skulle bli ensam på spinningen idag..med tanke på vädret..istället blev det bättre än på länge och precis framför mig satt två genomsnygga tjejer..jag pedalade fort som fan för att komma ikapp dem hela passet utan att lyckas...men utsikten...kunde inte titta så mycket som fula gubben i mig ville..var tvungen att koncentrera mig på att cykla också...

Har även insett att jag börjat utveckla en sjuklig böjelse för kvinno-vader efter snart fyra månaders spinning..

Det börjar bli outhärdligt nu..nästan så jag längtar till vintern så töserna bylsar på sig igen...men det blir nog torka denna sommar också...på mer än ett sätt...

Håller på och är jobbig på arbetet också..det är väl lämpligt inför lönesamtalet??...den blonda mästerplaneraren har skickat något trist..Ericsson måste ha svar på måndag..blablabla..hinner du tills dess? *axelryckning*..jag vet inte..har inte tittat på det där än...

Sedan var det Nina..hon med urringningen...vi ska ha sommarfest...fick välja mellan två datum (ja, hela företaget alltså..inte bara jag..)...inget passade...första datumet har jag dotra..det andra var en torsdag...

Av princip har jag slutat gå på företagsfester som är på torsdagar..trodde jag hade lyckats med lobbyingen för fredagsfester, men inte denna gång...nej, det var så många från ledningsgruppen som var borta då..så? sluta gnäll på mig då..

När jag förklarade min ståndpunkt..på ett lugnt sätt faktiskt...men drick isvatten då!!..tjena jag är nykter alldeles för många dagar per år som det är..när det är fest ska jag vara full..annars är det ingen fest..

Nu har det blivit bestämt att festen blir den däringa torsdagen, så jag har tackat nej...

Främst med anledning av ovan...jag har missat några fredagar genom åren...en julfest gick jag och la mig när julkalendern började på fredagsmorgonen...det kanske var dumt..den fredagen skulle jag haft ett möte med chefen och en annan ur ledningsgruppen...det fick bli ett telefonmöte..nu verkar det som om folk mest tycker att det är kul...så..orkar inte bjuda på det en gång till...har inga semesterdagar att slösa på sånt heller...

Iofs...troligen har dotra avslutning dagen efter så det kvittar...kan bli lite svårt att ta sig från Sthlm till Falun i tid om jag skulle åka på fredagsmorgonen...

Nåja, vad är väl en sommarfest på Huber..den kan ju vara trist och trist och..och alldeles, alldeles underbar..

Skulle kommenterat Maria Wetterstrand och miljöpartiet nu..såg lite på tv i morse...låt mig kort konstatera att man får inte allt..en del av oss inget...de andra får välja mellan utseende och intelligens...jag tycker Maria är snygg..räkna ut resten själv..

"Jag vet att bilden av mig spricker
Jag är bara lycklig när jag dricker
En sanning som i mångas ögon sticker
Jag är bara lycklig när jag dricker"

Jerk

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback