The referee from hell..

Det inlägg skulle bara handla om Schlagern, men efter en tripp till Kanalplan och lite damfotboll kändes rubriken okej även för fotbollen...en horribel insats med kort som flög eller inte flög upp lite hur som helst..2 missade blåsningar för straff senare slutade matchen 1-1, men Elin var med iaf...såg Jossan på läktaren också..hyggligt bra..

Nu till schlagern..tänkte först skippa det, men sen låg jag på soffan idag och såg en del av den igen, så här kommer en resumé längre än tre minuter:

Schweiz: Trevlig refräng..annars såå slätstruken..bättre än "Clap your hands and celebrate" iaf..
Moldavien: Klänningen (?) hon bar efter ena bytet får typ 500 plus..låten sög som fan..så den lär vi få höra i sommar...
Israel: Dålig USA-lättsoul?..fan vet vad det var..den var ännu sämre än Moldaviens...
Lettland: The real group utan tjejer..så man vill spy..hade jag betalat tv-licensen hade jag krävt den tillbaks..
Norge: Vacker sång(erska)..men inte min smak..
Spanien: Schlager ska ha en katschig refräng...tror fan att till och med Portugals bidrag i semin var bättre..
Malta: Oförskämt lite poäng med tanke på vad Spanien fick..kanske topp 5 hos mig..
Tyskland: Alltså jag gillar country, men kändes lite malplacerat här...fast 100ggr bättre än Spanien eller Lettland...
Danmark: Lättviktig låt, som lät bättre första gången jmf med andra gången..söt tjej..
Ryssland: Är den grabben söt borde jag också kunna få mig något..låten? näe..BWO-engelska..
Makedonien: Hon var väl riktigt söt har jag för mig?? kommer inte längre ihåg låten..antagligen en typisk schlager alltså...
Rumänien: Känns som om det kan bli en sommarplåga..utan att jag för den sakens skull tyckte om den..
Bosnien-H: Seriöst? Hur fan kom den så högt upp? Vad var det för fel med Maltas låt egentligen?
Litauen: Jag är svag för gubbar i kostymer med skrovlig röst...den var ett hån mot schlagern, men jag tyckte konstigt nog om den lite iaf..
England: ÅÅH..Lolita-looken var alldeles underbar..synd att den förstördes av en medelklassnubbe som inte kunde rappa...hade bara körtjejerna kört låten hade jag röstat på den..
Grekland: Min favorit..helt underbar..blåste på lika mycket som Carola, men utan Botox...
Finland: Ska man rösta ironiskt borde man väl ha röstat på Litauen? Bra låt, men Alice Cooper gjorde refrängen först...tog mig några dagar innan det dök upp...klart finnarna inte klarade av att skriva en vinnare själva (nu får jag väl en kniv i ryggen och en flaska Kosken i skallen)
Ukraina: Söt tjej, söt låt...skulle gärna ställa upp som hennes engelsklärare (nej nej, me so horny heter det..)
Frankrike: ZZZ, måste köpa låten så jag kan bota mina sömnproblem..första gången hade jag dock svårt att koncentrera mig på låten (tack gode gud) pga vårtan på hakan..
Kroatien: Seriöst, dålig låt, hon var inte snygg..men hennes muskulösa ben...dem skulla man kunna suga på en hel kväll...
Irland: Finns det en typisk Irländsk schlager så hörde vi den igår..fin låt, men ballader är i regel trista..de är nog bättre om man kan räkna med hångel iofs...
Sverige: Carola är Carola...jag har varit kär i henne sedan -83..inte ens ett ton botox kan ändra på det..hon blåste på som vanligt och jag började fundera på bibelskola...som vanligt...
Turkiet: Men gud..en blond transa med en kass låt...och hon fick en massa 12:or..
Armenien: Seriöst..nu har jag hört den tre gånger, men,,ändå...jag har glömt den innan den är slut..klart sämre än Malta alltså...

Sen ska man avsluta med en sammanfattning...tycker det är trist att Finland vann...både avundsjuka och annat ryms där...ska man rösta ironiskt ska det fan göras med stil...alltså Litauen eller någon av de riktigt bedrövliga låtarna..hmm..kanske därför B-H också kom så högt upp..jag saknade Island & Belgien...Island för dess underbart vulgära bidrag och Belgien för Kate Ryan...den holländska röstuppläsaren var ett underbart argument för att inte legalisera droger...

Gårdagskvällen var också ett bevis för att vi aldrig skulle gått med i EU (förlåt, jag röstade ja.)..uppenbart så är övriga Europa idioter också..man kan tycka att de borde räcka med Moderaterna här i landet, men uppenbarligen inte...Europa är fullt av dem...människor med dålig eller ingen smak...återigen..man röstar inte på ett (visserligen helt okej Alice Cooper-låt) hårdrocksbidrag när man röstar ironiskt...ett fridfullt Europa utan oroshärdar kommer för alltid att vara en utopi så länge som de får leva...idioterna alltså...

Bäst igår...Maria...ack den kärleken..hon påminner mig om både Debrah Messing (Will & Grace) och Ida E (den vackraste kvinna jag delat lägenhet med)...men tänkte jag skulle skriva mer om det imorgon...just nu är det VM-final bakom min rygg och Sverige leder med 2-0...

"We are the winners..of Eurovision"

Jerk

Kommentarer
Postat av: Charlotte

Jag gillar ditt inlägg idag! Å du har typ samma åsikter som jag angående schlagern :P gött

Postat av: Laura

Ja äntligen nån som håller med! Har försökt få alla att förstå likheten mellan refrängerna i Hard Rock Hallelujah och Poison men folk verkar ha fel på...hörseln? Men jo, nog är de allt lika :). Fast tycker ändå det var kul att grabbarna vann. Låten må ha lite ripoff-varning but I like it!

2006-05-22 @ 23:55:28
URL: http://laura.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback