Värsta matbloggen..inte min alltså..läs då...snälla..

Dagen till ära..ja..eller vad fan...jag började med att dyka upp på jobbet vid halv elvatiden igen...nästan åtta timmars sömn i natt igen..klockan gick strax över ett och jag tänkte att det är nog dags att lägga sig...då började ett alarm tjuta...första tanken..fan, det är någon som tänt på sin lägenhet...skitkul behöva stå ute halva natten..sedan upptäckte jag att det var hos bilfirman i källaren som det tjöt hos...stod och tittade om det skulle komma någon tjuv springandes över gården...icke...var väl bara en katt...

Alltså...eftersom dotra skulle komma tänkte jag vara på jobbet redan vid åtta idag, men..och det är ett ganska stort men...eftersom jag var ledig förra fredagen hade jag kryssat bort fredag på mobilen så larmet gick inte igång..därför vaknade jag först halv tio...inte mitt fel alltså...eller ja, på sätt och vis...hade inte varit något problem om någon stackars blond 23-åring (eller grannen) förbarmat sig över mig och flyttat in här..men eftersom jag bor själv och desperat försöker fylla ut någon slags mansroll..så har jag satsat på ansvarslösheten...och så mördar jag djur ute ibland i skogarna på hösten...de andra kraven fixar jag väl inte så...

Just ja...dagen till ära var det...hmm måste ha vart en av mina längre utvikningar tror jag?..jo..dotra kom ju...tänkte vi skulle äta älgbiff ikväll...men kände mig trött på att köra pommes till det...hmm hitta på något annat...nu vet jag...på Vonsans blogg var det ju något tips för ett tag sedan...potatisklyftor och så slänga in paprika med det i ugnen...den kör vi på...så jag köpte potatisklyftor (ICAs..jag vet...men jag orkade inte fixa det själv..) paprika..lite mer grönsaker och körde...funkade skitbra...hur gott som helst...ja dotra var väl inte så förtjust i paprikan, men men...tyvärr tog jag trött bea-sås till...vet att hon älskar det så....till det ett ljuvligt glas mjölk...

Hmm..var nog inte så mycket mer...på jobbet glänste jag som vanligt när jag är där...mitt undermedvetna är väldigt lustigt..väl på jobbet visar det gnista(nu efter lönesamtalet..så dags då...)...men att kliva upp på morgonen orkar inte ens det undermedvetna..vet inte hur jag ska tolka det...är antagligen trött på livet, men sätter på någon mask på jobbet...mitt medvetna jag har varit trött på livet i många år nu...förutom då det får alkohol i sig..då älskar jag livet...lycklig, enormt pratglad och dryg...hade man lagt till lite attityd där så hade antagligen varenda krogkväll slutat med blodig näsa och fläskläpp..

Nåja..om det kan ge fan i att regna imorgon ska vi gå på fotboll...innan dess tvätta (vilken underbar pappa jag är..), gå med tidningarna till pappersinsamlingen..sen kommer det som gör mig så smart..gå till lekparken, men låtsas som att det är hennes idé...för hon kommer att få den då vi går mot pappersinsamlingen...se..brilliant dad...

Nu ligger hon och vägrar sova på madrassen...hon gick visst och lade sig för 1,5 timmar sen...har inte riktigt märkt det...så söt, så oförstörd..så mycket hon kommer att hata mig om 10 år...vicken jävla farsa..allt vi gjorde var att gå på Bajen..i vilken jävla sport som helst..schysst farsan...

"Wild child, that's me
I'm built for comfort and speed"

Jerk

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback