While I'm still strong...

Efter mer än 200 inlägg så kom äntligen beviset..TACK Sanna..någon läser citaten längst ner i inläggen...det torde betyda att det även finns människor som orkar läsa hela mina mastodont-inlägg..eller kanske hon bara scrolla ner till slutet??

Igår visade jag upp min otroliga ignorans för andra kulturer..en ung tjej i burka satt ensam vid ett säte i t-banan, så jag satte mig mittemot...varvid hon genast ställer sig upp och går iväg..börjar lukta under armarna och undrar om jag stinker eller någe..tills jag inser det hela..oops..sorry girl...fast nu har jag ju sätet för mig själv...

Sent på kvällen ringer det...dotras mor...jag kommer inte åka upp till dotras avslutning nästa fredag, däremot ska jag träffa dem på centralen samma kväll...de tar nattåget till Ålahuvudland...det sista jag ser av min dotter på nästan två månader..sorgligt...

Sen börja vi jämföra viktnedgång o liknande..hon vann..har gått ner 28 kilo på ett år...jaja..sansa er..det är nog mycket kvar än...hon ska ner 11 kilo till..sen hade hon tänkt operera bysten...göra den mindre alltså till B-kupa...Va? du får skicka tuttarna på avskedsturné genom Sverige då?...hon har nog funderat på operation ett tag, men det som utlöste beslutet torde varit dotra.. "Mamma, du har långa tuttar, men de är fina ändå"..kanske inte det man helst vill höra innan 30?

Till mig säger dotra...Mamma ska bli smal...du är inte tjock pappa...pojkar har inga tuttar...så jag har klarat mig lindrigare undan, men på måndag blir det jobbigt..

Jag har pressen på mig...måste göra mitt livs match...dotra har tjatat hela veckan om att hon ska få se mig spela fotboll..ja, jag har inte talat med henne, men hennes mor sa det igår...jag börjar redan bli nervös..får spendera fredagen med att träna antar jag..sen kommer dotra tidigt på lördag förmiddag...och hon kommer säkert tjata om det...vilken ångest jag har nu...

Idag var jag på jobbet redan kl.9...tack tack..det var en viljeseger...sedan var jag kvar till sju på kvällen..nästan hela dagen gick åt att försöka fixa ett fel vår leverantör i Tallinn gjort på en leverans till Flex i Karlskrona...det blir att slita lite i morgon också..samtidigt är det meningen att jag ska ha två möten på eftermiddagen...känns som att det åter blir en stressig dag...kanske skulle sjukskriva mig istället...skoja bara..vem fan har råd att vara sjuk?

Undrar om Sanna är världens snabbaste tjej på skidor eller om det är en annan Sanna? Kanske hon från Blge...henne hade jag nästan glömt..hur nu man kan glömma en sådan skönhet..kommer fortfarande hur jag körde Volvon rätt in i en snöhög när jag skulle sladda lite snyggt in på Statoils parkering...hon blev inte så imponerad..bilen höll i alla fall...den gången..

Ett år senare på väg till Trängslet för lumpen smällde jag den i Johannisholm...Volvon var inte min..det var hockeyföreningens..jag hade den för att kunna ta mig fram och tillbaks för träningarna...körde in i en sandlåda som stod på refugen..det började ryka ur radion...oplogad väg...en kvart senare kom plogbilen...suck...

Hmm..jag tackade ju nej till sommarfesten på jobbet nästa torsdag med motiveringen att jag inte vill dricka på vardagar eftersom jag är så trött dagen efter..så trött att jag oftast får ta ut en semesterdag i efterhand...nu visar det sig att det kanske blir utgång ändå...en polare spelar på Patricia...är sugen att gå..får väl ladda med att spela hans ep först...Superfied...blir bra..träffar på nån jobbarpolare på Götgatan när jag är på väg hem..eller kanske Timo med tant igen...sen försover jag mig en hel dag igen...

"Den gamla 240'n tar mig hem
den gamla 240' rullar än
jag trycker plattan i botten växlar upp den till fem
den gamla 240'n tar mig hem"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback