Angostura bitter..

Ja, de som läste mitt förra inlägg har nog förstått att jag vägrade låna ut några pengar till dotras mor..eller rättare sagt, jag vägrade att gå till banken för att låna pengar som jag sedan skulle låna ut till henne...

Så, nu är jag världens sämsta pappa som inte bryr sig ett skit om min dotter..just ja..allting sker alltid på mina villkor...eeeh...tja...svårt att bemöta det hela eftersom det tenderar till att bara bli bittert (jag vet att du älskar det Chulls, men jag tänkte försöka låta bli den här gången..)..

Vi tar ett exempel..jul och nyår...julen är min i år...nyåret är hennes...hon hade redan bokat solsemester i två veckor (tror jag), då hon frågade mig om jag kunde ta dotra under nyår också..jag svarade nej, eftersom jag för första gången sen jag flyttade till stan ska gå på nyårsfest i sthlm...då blev hon sur (surprise) och anklagade mig återigen för att inte älska min dotter...

Jag sa att det är hennes helg..jag kan tyvärr inte ta henne det här nyåret...

Så nu blev jag beskylld för att allt ska vara på mina villkor...bara för att jag inte ansträngt mig för att hjälpa henne på nyåret...det enda jag gjorde var att göra som hon gör mot mig..då jag någon gång försökt byta helg..blir svaret: fråga din mor typ...så då har jag frågat min mor och om hon inte kunnat har jag fått omplanera så jag kan ha dotra...inget konstigt..förutom då jag gör samma sak då...

Ska du bara ha dotra 4 dagar?? 22-30 december...när blev det 4 dagar?? Fan...dotra är bättre på matte...

Likaså har jag träffat dotra 1 gång sedan min semester i augusti...ini helvete för lite...vilket också var mitt fel...fast jag minns väl fel när både hon och jag sa att det blir nog för dyrt att flyga henne fram och tillbaks hela tiden..så vi tar det lite lugnt i höst..hon börjar ju skolan också...om de stannar i Båstad skaffar vi årskort på flyget, så blir det inte så dyrt...

Sen det faktum att hon sa att jag kunde absolut glömma september eftersom dotra varit uppe i dalarna så länge är nog också glömt...

Summa summarum jag är världens sämsta pappa och kan dra åt helvete...bara för att jag vägrar låna ut 25-30 tusen (som jag inte har) till någon som redan är skyldig mig 45000...känns tryggt nu...

Gått med ont i bröstet hela dagen på jobbet....känt gråten varit nära...fattar inte vad hon går på??

Nu är jag säker på att den där Mats är en ny bekantskap..hon får alltid spel när hon träffar någon ny...har hänt ett flertal gånger nu...min dotter kommer nog bli expert på seriell monogami när hon blir stor...eller celibat om hon tar efter mig...

Ibland vet jag inte om jag orkar mer...är det värt det? Dotra måste vara det, men hennes mor..hon får ju tokspel varje gång jag säger nej till något..det går inte att föra en diskussion med henne..om jag sa nej till en pizza nån gång skulle jag väl också vara världens sämsta pappa..det...nej..hon är helt enkelt hispig..något som tydligen utlöser när man säger nej till henne..

Ja, vilken tur..det är blev ju inte alls bittert...

/Jerk

Kommentarer
Postat av: Charlotte

haha you know me! men du, jag hoppas att din dotter blir mer lik dig när hon blir stor :D

Postat av: Jerk

jag också..då blir hon iaf inte enorm till omfånget :)..och så kanske hon kan ta ett nej utan att börja förolämpa folk..

2006-11-10 @ 17:15:53
URL: http://dalaibk.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback