Born & not so much raised 08...

Jag spammar ta mig fan min egen blogg nu...

Men, jag måste skriva det...jag känner hur jag alltmer transformeras till en 08...

Förra helgen när jag skulle hjälpa polaren upp med båten..det är väl lite drygt en kilometerlång promenad till Tantolunden där han hade båten..

Gå? No way!

Ta 3:an eller 4:an och sedan gå några hundra meter? You gotta be kidding!!

Nä'ru..här tas tuben från Skanstull till Slussen för att därifrån ta bussen till Tantolunden..synd att bussen bara går en gång i halvtimmen och att jag blev 5 minuter sen...man är alltid fem minuter sen i sthlm...åtminstone de jag känner...så det blev vackert till att ta en frukost på Donken och vänta på nästa buss..

En annan grej är när jag väntar på dotra vid Bussterminalen vid Centralen..jag dömer ständigt ut lantisarna för att de inte fattar hur "snurrdörrarna" funkar..det är samma visa jämt..de packar ihop sig i dem så dörrarna inte snurrar mer än ett par decimeter innan de stannar igen...lär er någon gång hur det funkar eller stanna hemma i byn!!!

Sedan sitter jag på Söderstadion och skriker jävla bönder till spelare från Malmö eller Götet på dalmål...

/Jerk

Kommentarer
Postat av: Yvonne

Skrattar... "tuffjerk" :o) Grattis på pappadagen!

Postat av: Jerk

Tack så mycket :)

2006-11-12 @ 18:05:46
URL: http://dalaibk.webblogg.se
Postat av: Blue

Tja, då kanske du inte ska läsa mitt inlägg i 08-debatten. haha

Närå men jag har varit ditåt idag på bilfärd. Verkligen lantis på besök.... men jag åkte bara fel en gång. *sträcker stolt på mig* *asg*

2006-11-13 @ 00:20:13
URL: http://himmelellerhelvete.blogg.se
Postat av: Blue

Eller ja... tekniskt sett så var det igår jag var dit. Har ju passerat midnatt ser jag.

Sorry spaminlägget. Hahaha

2006-11-13 @ 00:20:55
URL: http://himmelellerhelvete.blogg.se
Postat av: Jerk

Hehe..när jag flyttade mitt bohag till sthlm (hade redan jobbat här i några månader) hittade jag inte min lägenhet först..det blev några svängar ute i förorten innan jag kom till rätt gata så..Farsan tyckte det var kul iaf..här gick bussen jag brukade åka med till jobbet i början av 70-talet (då var jag i fel förort) :)
Sthlm e bäst..sen kommer Sörsjön sen ingenting..vissa dagar byter topplaceringarna plats med varandra :)

2006-11-13 @ 15:41:28
URL: http://dalaibk.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback