Firmafest..

I morgon har vi inflyttningsfest på jobbet, företaget bjuder på pizza och öl...på en onsdag!!

Innebär det här att jag återigen kommer att flexa bort dagen efter som jag brukar när vi har firmafester mitt i veckorna?

Jag som inte gick på sommarfesten för att den var på en torsdag..insåg vad som skulle hända...Jerk skulle bli full..och inte gå hem förrän varenda bar i stan hade stängt..dagen efter skulle jag slå av klockradion vid nio och tänka att jag vaknar säkert så jag hinner till jobbet efter lunchen..ge upp när jag åter vaknar halv två och ringa chefen...

Så brukar det vara...

En julfest (vi hade den i köket på jobbet, gud vad kul) tog vi kvällspigga taxi hem till Kash..det var jag, han och Anna..med oss hade vi öl och en bag-in-box...klockan var ju bara halv fyra på morgonen..behövde inte kliva upp förrän vid 8 ju...

När jag satt och käkade hamburgare hemma hos mig samtidigt som jag tittade på julkalendern insåg jag att jag nog inte skulle ta mig upp innan flextiden var över..bestämde mig rappt för att dyka upp först till lunch...kl.13 vaknade jag..oops..13:30 hade jag möte med min chef och en annan från ledningsgruppen..hmm..

Bara att ringa chefen..vi får ta telefonmöte..sen kollar jag min mail på datorn (på segmodem) för att se om det har hänt något viktigt..

Det var inte första gången...säkerligen inte den sista heller..why grow up? It seems so...so boring..

En julfest var jag dock först på jobbet dagen efter (min första)..Jag hånglade upp en tjej från produktionen..hoppade av min nattbuss på Gullmarsplan för att följa med henne hem..till Haninge..när hennes buss kommer säger hon "det blir nog inget i natt, säkert att du ska med?"..Eeh..nja..kanske bäst om jag åker hem..så jag kan byta kläder till imorgon...en sista kyss och sen adjö (jag tog igen det nästa firmafest..)..

Sätter mig och väntar på min buss..ser att den kommer om 45 minuter..hmm..från Gullmarsplan till Rågsved..hur långt kan det vara? Äh..jag börjar gå får vi se hur långt jag hinner..passerar Globen..det här var ju lätt..jag hittar nog i sthlm nu..

När jag passerar på fel sida om Skogskyrkogården en halvtimme senare inser jag att jag är på fel väg, men vägrar att gå igenom den mitt i natten..spöken..de kan vara onda förstår ni..säkert utsända av dotras mor..

Hmm..men om jag fortsätter gå kommer jag till Skarpnäck (där kontoret låg på den tiden)..det är inte så långt från Sköndal..de har nattöppet McD...äter frukost där..går in på Statoil och köper lite godis innan jag styr kosan mot jobbet...ganska långsamt nu..har trots allt gått i nästan två timmar..skorna skaver lite..

Står utanför porten kl. 6:30..försöker förtvivlat slå in rätt kod utan att lyckas (märkligt jag känner mig nykter?), som tur är kommer en från produktionen då, så jag kan börja jobba...eller ja, jobba och jobba..sitter mest på min stol och får dagen att gå...vid niotiden är mina bravad känd över hela kontoret och mailen börjar komma in..kl.13 tar jag bussen hem och lägger mig (chefen var lyckligtvis på tjänsteresa..)..

Det funkar helt enkelt inte med firmafester mitt i veckan..jag klarar inte det..lite gratis sprit sen är jag all game...hmm..de vi haft på fredagar slutar iofs också med att jag blivit bra berusad (sista sommarfesten jag var med på kallade jag VDn för finnjävel..på skämt, men ändå..)..fast då får ångesten iaf gro en hel helg..så pass att man står redo med uppsägningspapperen på måndag morgon..eller står redo..snarare skickar dem med bud..

Det blir nog roligt imorgon kväll!!

/Jerk

Kommentarer
Postat av: Lillebror

"Om man dagen efter inte ångrar kvällen innan är man ännu ung" ..så det är nog dags du letar upp rullatorn eller sluta oroa dig :)

2006-11-15 @ 11:41:04
Postat av: Jerk

Well..den där har du snott från min Tuffa Viktor-serie jag har på anslagstavlan :)
Ok, jag ångrar inte dagen efter....så jag är nog fortfarande ung..däremot är det först dagen efter jag inser att jag kanske skulle testa och hålla käften någon gång under kvällen :)..ånget är ju kul också..nu fick jag reda på att julfesten (som vi har i januari) går av stapeln den 26/1..en fredag alltså..den som kommer på vad som är speciellt med den dagen vinner ett pris..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback