Gone with the wind..

För fem minuter sedan visste jag precis vad jag skulle skriva...undrar vad det var egentligen??

Hmm...nope...ingen ny kärlek idag...inga plumpa sexistiska kommentarer vid lunchen (igår sa jag något om att mästerplaneraren hellre ville ha en mobil som slickar istället för suger...jag vet...det var inte ens roligt i sitt sammanhang..ibland måste jag lära mig att hålla käft när min snuskiga hjärna startar upp..)...

Lärde mig något på jobbet igår...är alltså inte helt obildbar...

Gjorde ett gäng mål på innebandyn med jobbet som vanligt...hjälpte inte..förlorade ändå...

Alla andra har kommenterat snön...nöjer mig med att konstatera (i år igen) att 08:or inte klarar av att hantera mer än 2 snöflingor på vägen...

Påminner mig om när Trafikmagasinet gjorde ett reportage från Sälen för en herrans massa år sedan (det var så länge sedan att Perstad fortfarande var programledare)...efter gamla fjällvägen intervjuade de en turist som åkt av med sin flådiga Audi (en 08..vad trodde ni?) De frågade honom om han hade vinterdäck?
-Nej, men jag har fyrhjulsdrift. Trodde det skulle räcka..

Han får nu klä skott för alla mina fördomar (jo, jag är född i Stockholm, men alla i stan kallar mig norlänning..när jag åker upp till byn är jag en jävla 08...lite schizo feeling..) om 08:or...

Nej, jag är inte heller överdrivet bra på att köra i snö...men jag har iaf vinterdäck..eller hade..jag äger ju ingen bil längre..

Och med det lämnar vi vintern och drömmer om våren och kort-kort...

/Jerk

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback