Jourhavande medmänniska...

Rubriken skulle lika gärna kunna vara som man bäddar får man ligga...

Låg i sängen..slötittade lite på Mystery, Alaska..skulle precis slå av tvn och försöka somna..då kommer sms:et

Vaken?

Klart jag svarar ja...en timme senare har jag och skinndrottningen avhandlat vitt skilda saker som nyårsfesten, politik, sena ankomster dagen efter firmafester, dop, stambyten & träning under hennes väg hem till Snättringe...

Vi har också diskuterat hur man bygger upp sina argument genom att debattera flera ggr samma kväll..till slut har man svar på allt (om inte alkoholen suddar bort dem)...

För er som eventuellt tycker synd om mig för att jag hålls vaken mellan kl.3 och 4 på natten av en berusad skinndrottning...gör inte det...jag har väckt henne så många gånger mitt i natten för fyllesamtal..ett tag ringde jag nästan hela telefonboken på fyllan..nu har jag lugnat ner mig betydligt även om ett par fick påringningar senast jag var ut (sorry Pitan)...

Så eftersom jag själv är en telefonmissbrukare (Hej, jag heter Jerker, jag kan inte låta bli telefonen under fyllan *applåder* Hej Jerker), får jag vackert ställa upp och svara när andra missbrukare ringer..

Det lustiga (ja, lustiga..kanske inte är rätt ord)..hon kommer bara ihåg ett fyllesamtal...det där jag öppnade med orden "Det finns inga riktiga politiker i Sverige"..så det är sant...man måste vara unik...de 300 samtal där jag förklarat min kärlek och bett om förlåtelse att jag varit ett svin för 17 år sedan har hon helt glömt..men det som handlade om politik kommer hon ihåg..

Tyvärr gjorde samtalet att min tidigare entusiasm över att gå upp före 12 för att träna försvann, så det blev ingen träning idag...siktar på ett pass imorgon istället..nu ska jag ta mig en dusch och ladda för fotbollen..

Om du är på fyllan och behöver någon att prata med..bara att sms:a jourhavande medmänniska, jag väntar på vid telefonen..

/Jerk


Kommentarer
Postat av: Durmer

Lessen. Du måste ljuga alltså. Ingen - och då menar jag verkligen ingen - har någonsin vunnit på Triss... ;)

Postat av: Skinndrottningen

Hahaha lite bitter över mitt selektiva minne alltså :) Ja vad ska man säga..med tanke på att man blir väckt mitt i natten så är det ju ändå stort att man minns nåt..eller hur?? Och det där med politikerna var ju riktigt oväntat kl 3 på morgonen så det fångade ju mitt intresse..plus att du inte hittade till T-banan under samtalet...

2006-11-22 @ 12:11:26
Postat av: Jerk

Hittade jag inte till T-banan heller? Hmm..det har jag inget minne av..undrar var jag var då? :)

2006-11-22 @ 21:41:22
URL: http://dalaibk.webblogg.se
Postat av: Skinndrottningen

Hade du vetat det så hade du väl inte varit vilse.. :)

2006-11-23 @ 10:02:17
Postat av: Jerk

Men..alltså..vilken station letade jag efter? Äh..nu drygar dudig bara :)
Fått min anmälan än?

2006-11-23 @ 22:40:44
URL: http://dalaibk.webblogg.se
Postat av: Skinndrottningen

Jag minns inte vilken t-bana det kan ha varit..Kristineberg kanske??
Ja jag har fått din anmälan...sa det i fredags men jag tänkte ifall att du inte minns :)

2006-11-27 @ 14:35:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback