Kvartssamtal - Så gick det..

Helt värdelöst..känns det efteråt..

Tänkte jag skulle förbereda mig lite den här gången..läste igenom gamla PU-samtal...några, sen upptäckte jag att vi inte hade det kl.14 som jag trodde..det var 15:30...började jobba istället...glömde sen av  det och kom in lika nollställd som vanligt..

1. Flextiden..det tycker jag har blivit bättre, även om du fick en svacka igen i höst..va? Nästan beröm..vad är det frågan om?

2. Inställningen, attityden..här fortsätter det på samma nivå...du är gnällig..sprider pessimistisk stämning blablabla (undrar vad han menar med det?) Hur lätt är det när Schweizarna inte har fattat ett skit om service på 7 år...ganska lätt att tröttna då..måste bli bättre..blablabla..fan jag borde verkligen söka nytt jobb..har ju själv sagt det i ungefär varannat PU-samtal..

Värsta av allt..han fick mig att gå med på att byta plats i en vecka..jag ska sitta mitt i smeten med customer support...hur fan kom det sig att jag gick med på det? Jag har nästan drömplatsen nu..fönsterläge..lite lugnare..nu ska jag sitta bredvid kaffeautomaten..skjut mig..

Som vanligt var jag rak och tydlig också...ja..det var ironi...jag sitter där och säger flaska...är det några problem på jobbet som du ser det? *ryker lite på axlarna* vet inte...

Jag suger verkligen på sånt här..ge mig en chans och jag kommer med ett lagomt elakt instick...jag kan diskutera regeringens politik i timmar (tyvärr..det är nog inte så tändande med ett berusat fetto som säger död åt regeringen..iaf inte bland alla blåmoderater på jobbet..)..men tala om hur jag känner för jobbet går bara inte..

Dagens citat: Du är lätt topp 10 på kontoret vad gäller excel, om inte bättre.
Chefen försökte peppa mig lite när vi talade om den där excelkursen som hängt med sedan 2002..nu behöver jag den antagligen inte längre..har lärt mig själv...

Frågan är iofs hur man blir bättre än topp 10?

Sen var det mer om teknisk support..du kan ju det här..du är inblandad i nästan allt på kontoret..det finns inga klagomål på ditt arbete, alla är nöjda..du är en av få där jag slänger mailen jag skickat för att jag vet att du gör det du ska..blablabla beröm..där och då ska jag säga..attityden följer lönen..men gör inte det..för på PU-samtal ska min inte prata om lönen..va fan..det är ju en stor del av mitt missnöje...

Övriga nyheter på jobbet..inom en snar framtid kliver jag upp ett steg på veteranlistan..hamnar på sjunde plats..av 30-35 (vi var väl runt 80 när jag började..)..

Exsambon Ken1 slutar...ja, vi delade lägenhet i början när jag flyttade ner hit..en femma på 117kvm i Rågsved..med sjukt hög hyra..matsalen hade porr-röda tapeter..grannen ovanför var psycho..vi hyrde ut ett rum till en tjej från Malung..morgonen efter hon flyttat in klev jag upp vid elvatiden..då höll hon på att flytta ut alla möbler..fått tag på ett rum i Vasastan..så då flyttade N in..praktiskt...en KK i samma lägenhet...

Hon & Ken1 var bedrövliga att dela lgh med...roliga att festa med, men i övrigt..diskade aldrig..dammsög än mer sällan..slutade med att jag gjorde ett diskschema & ett städschema..funkade lite bättre, men inte bra..

Så..the kitchen-bitch måste komma på något mer...svaret blev böter..diskade du inte din kväll blev det 100 spänn...samma sak om du inte städade...Ken1 var lite snålare än Nina, så han skärpte till sig..Nina fick oftast lite högre hyra..jag? Skötte mig så när som på en gång..Mamma mu (oops sorry..menar dotras mor) råkade ut för en bilolycka och jag blev tvungen att åka upp till Falun för att ta hand om min dotter..

När Nina flyttade bytte vi till en trea..efter ett tag tog Ken1 jobb på kontoret i Götet...jag hyrde ut till andra (bland annat sångfågeln, en fransyska och så Storis och Tobbe J också..) och så småningom blev lägenheten ombildad..jag sålde så fort det gick (tog ett år) och köpte min nuvarande lägenhet på Söder..

Så, snart börjar Ken1 jobba hemma i Nyköping..och jag kommer ett steg närmare förstaplatsen..vet inte om jag ska skratta eller gråta över det..undrar när lojalitet ska belönas?

/Jerk

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback