Morgonstund har guld i mund..My ass!!

Det här med att man ska gå och lägga sig samma tid och gå upp samma tid om man har svårt med sömnen, vad är det för nys egentligen?

Visst, det funkar kanske för de som är kvällströtta, men för mig..

Jag tror inte mina kollegor skulle uppskatta om jag gick upp kl.10 varje dag..kom till jobbet runt 11...som känns som min normala dygnsrytm..jag kan fan inte gå och lägga mig kl.23 på kvällen..då vaknar jag utvilad runt 7 dagen efter..åh, bra tänker ni..tjena..det betyder att jag inte kommer att gäspa innan kl.1 på natten nästa gång och sen in i ekorrhjulet igen..

Det är uppenbart att jag enligt min dygnsrytm borde bo någonstans mitt i Atlanten..alltså trotsar jag min naturliga dygnsrytm varje gång jag kliver upp för att gå till jobbet. Djupt inne i mig tycker jag att det är värt någon tapperhetsmedalj..eller åtminstone en schysst lön...det är inte nog med att man ska vara trevlig på jobbet (din attityd, Jerker..den är inte bra..) man ska masa sig dit också..

Och nej..jag har inte lagt till med någon konstgjord dygnsrytm pga Fear Factor partävlingen)..fråga min far..eller det blir svårt han har inte varit så talför de senaste åren (ok, sorry..ett dåligt försök till att skämta om min fars död..sorry..)..

Iaf, förutom växthuseffekten var jag tydligen även ansvarig för att han snarkade..kan man skylla vad som helst på små barn??
Jag låg visst och skrek hela nätterna..ville väl leka eller något..min far flyttade ut i hallen för att få någon som helst sömn. När han sedan var på jobbet på dagarna låg jag och sov för att vakna upp lagom till läggdags (ungefär som nu då..då festerna varar till kl.6-7 på mornarna..)..och sedan skrika igen..då sov min far så dåligt att han började snarka..påstår han..

Nej, jag minns inte detta, men min far berättade det för mig när jag som tonåring låg till 12 (minst) varje helg..vilket syfte det hade för uppfostran vet jag inte..kanske det vanliga "det är ditt fel ändå, så du kan lika gärna äta de kokta morötterna-syftet"..vet inte..det har inte hjälpt iaf..gick ju upp kl.14 i söndags..

Och nej...morgonstund har inte guld i mund...

Förstår inte riktigt hur jag kommer upp under älgjakten..men det funkar tydligen..fast frågar du lillebror är det nog inte så vaket ändå..första året fick vi vände varje dag för att jag glömt något..stövlarna, ryggsäcken, geväret..vad som helst...sedan flyttade vi ut till kojan där vi samlas..då har det funkat bättre..ibland..brukar försova mig när det är delning..kan iofs ha göra med alkoholintaget kvällen innan?

Så slutsatsen då? Jag har rätt alla andra har fel..som vanligt...jag ställer upp och kommer antagligen dö martyrdöden pga dessa sjuka arbetstider..va fan flextid till 9:30?!? Det är ju knappt tuppen har golat (galt? galit?) än...

Tack vara min uppoffring sitter jag nu och har ont i huvudet och kommer antagligen ha det resten av kvällen...men jag ska härda ut (ok, martyrtjafset börjar gå lite långt nu va?) och när jag slår av datorn halv ett i natt ska jag fan sova skönt..

/Jerk

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback