Tonårstrotsen håller sig kvar..

För några minuter sedan började spinningpasset på Friskis..ja...jag skolkade idag..ville inte..kände inte för det..skyller lite på ryggen..

Fast det är ganska dålig ursäkt...den är lite stel bara..antagligen eftersom jag inte klev upp förrän vid 14-tiden idag..ja, jag vet...men jag hade inge lust att kliva upp innan...vaknade runt 10...ligga och dra mig lite...samma sak vid 11 och sedan 12...vid 13 tänkte jag att jag kanske bör kliva upp..så vid 14 gjorde jag det...fan va 32...

Får skärpa till mig tror jag...håller inte att hålla på såhär...allt jag tänkt göra idag har jag skjutit upp till nästa helg..dammsuga våningen (iaf badrummet, hallen och köket..)...gå ut med tidningarna till pappersinsamlingen (tänker inte röra mig utanför lägenheten idag..)..

Fan, e jag nån sorts trotsig tonåring? Vem är jag trotsig mot..mig själv? Varför då...vore skönt om jag kunde växa upp, mogna lite och behandla mig själv som jag själv vill bli behandlad..ungefär..

Får skärpa mig nu..måste träna, så jag kommer i kostymen till nyår..har ingen lust att köpa en ny för en massa pengar..jag ska ner i vikt...så fort jag slutat trotsa..

Klarat mig ifrån godis den här helgen iaf..ett litet framsteg...

Idag blir middagen mjölkstuvade makaroner..med Falukorv och fläsk...som jag längtat...har nog dragit på mig en överdos av älgkött, så det är dags för lite hederligt fläskkött...

Fast egentligen..varför ska jag dammsuga..de ska väl byggdamma ner lägenheten under veckan ändå?

Näe..nu ska jag läsa min facktidning...och lite andra tidningar...så hinner jag med några grejer jag tänkt göra i förmiddags iaf..mm..de viktiga grejerna..ligga på soffan och löka..

Så skönt att vara singel ibland...tänk dig tjatet jag fått stå ut med idag annars..kliv upp nu, städa..älska med mig..

/Jerk

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback