C vad det blev..ingen C-uppsats direkt..

Somnade sent, vaknade sent...

Önskade att jag hade drömt när jag såg på rapport i morse...sänka förmögenhetsskatten..ja, jo..då kanske Borelius får råd att betala barnflickan "vitt"...vill mest gråta annars...tänkte kasta mig ut från balkongen, men den har de ju inte byggt än (snart snart) så jag gick och duschade istället..

Tittade snabbt in i den dåliga ursäkten till kök (jaha och hushållsnära tjänster skjuter de upp..ska jag behöva städa köket själv??) för att ta en ny snusdosa ur kylen...

Chockhöjning på skatten på snus..men va fan cigg och spånken är väl farligare? Det är klart ute i Djursholm snusas det väl inte så mycket..det är väl mer avnjuta en god cigarr med konjaken efter att den filippinska kockan serverat en 5-rätters....

Fan...nu försvann halva inlägget...jävla muspad...hmm...jag behöver nog träning??...ok..vi försöker igen..

Iaf...skrev om ett inlägg i en annan blogg jag läste som fick mig att må dåligt...det var fan inte ironi heller..

"Angående klyftorna? Vad är det för fel på klyftor? Finns det något som är mer motiverande än klyftor?
Om det inte fanns några klyftor, vad skulle då poängen med att anstränga sig vara? Jag förstår bara inte!"

Hjälp?? Är det här framtiden? Fan va scary...om man inte förstår problemet med att klyftorna ökar, ja...nej..finns nog inga ord här...

Sen är det iofs sant...det som motiverar mig mest är också klyftor...fast då tänker jag inte på klyftorna mellan de fattiga och rika...nej, jag tänker på...äh..det har ni väl redan förstått...

Trist på jobbet också...jobb jobb jobb...försöka komma ifatt efter att ha varit ledig en vecka är helt hopplöst...sen är jag borta ett par dagar nästa vecka också..suck...

Tänkte på Korsnäs kartläggning av sin personal för ett par år sedan när jag diskade...den där de delade upp personalen i A-, B- & C-människor...om jag kommer ihåg det hela rätt var A-människor riktiga strebrar som måste upp..som siktar på karriären framför allt. B-människorna var en blandning av A & C. C-människorna var sådana som var nöjda med att ha jobb typ..de som söker trygghet före karriär...sådana som det inte är någon mening med att kosta på en massa utbildningar typ...

Korsnäs tänkte väl på ett sätt rätt, men glömde att det behövs en blandning av alla typer på en arbetsplats annars går det åt skogen...har du inte C-människorna finns det ingen ryggrad i organisationen..A-människorna behöver för att driva saker och ting framåt...och med det här vill jag säga??

Vet inte..blev klar med disken innan jag kom fram till något...

Och...med denna definition är jag troligen en C-människa...jag har aldrig sökt en karriär eller haft intresse av att hävda mig..förutom på fyllan möjligtvis...hade jag varit en A-människa hade jag aldrig suttit på samma stol i 6 år...hade antagligen varit säljingenjör idag med 10 papp mer i månaden..om jag ens varit kvar på företaget...

Shit the same...hur som haver så hoppas jag slippa någon sjukdom eller arbetslöshet de närmaste 4 åren och sen hoppas jag att di blåe inte hinner fucka upp allt i det här landet innan vi byter tillbaks till solidaritetens fana igen...

/Jerk


Kommentarer
Postat av: Blue

Apelsinklyftor?? var det nog du tänkte på.... *ler*

Håller med om i stort sett allt du säger, gillar inte heller färgen blå, om det är i politiken. Annars ÄLSKAR jag färgen blå.

Postat av: Jerk

ja..precis apelsinklyftor, hur visste du det? :)

2006-10-18 @ 17:37:56
URL: http://dalaibk.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback