Man måste kunna se det positiva i det hela..

I morse lämnade jag en lägenhet som bara är en hårsmån från att kallas knarkarkvart...antagligen är det enbart den bäddade sängen som skiljer...jag är i desperat behov av en 50-tals hemmafru...

Lyckligtvis har jag inga vänner som kommer på besök..ja..jag har väl inga vänner..så de slipper uppleva förfallet i miljonlägenheten...jag behöver en helg för att städa, men hittills har jag lyckats hitta ursäkter...hantverkarna som ska fixa fönstren skitar ändå ner...de ska ju bygga balkong snart.är det verkligen någon idé innan dess? Det är snart jul..fixar det då...men nu kommer ju min dotter om några veckor, så jag måste antagligen städa tills dess...lite iaf...typ dammsuga slutar det väl med..

Då är det så skönt att fly misären och ta tåget upp till byn...och mötas av en tvättäkta knarkarkvart...jag har alltid tyckt att mor och far gott kunde ha städat huset lite oftare..kanske plockat upp efter sig någon gång..men..nu...lillebror har bestämt sig för att ta det ostädade till nya höjder (eller det kanske är fel ord..det känns mer som all time low..)...det står tomma ölburkar och mjölklitrar på det överfulla vardagsrumsbordet...köksbordet går knappt att hitta för all bråte...disken fyller år...mikrovågsugnsdörren är öppen...i gästrummet får man slå sig fram för att hitta sängen...endast en riktigt modig man vågar duscha i badrummet...

Han har bytt ut hallampan efter 25 år...det är iofs en skandal...halllampan!!! Den är ju hur skön som helst...ser ut som en jättestor glödlampa och samtliga män i familjen har någon gång slagit i huvudet och förbannat den där jävla lampan...den satt för lågt och väldigt dåligt placerad...alldeles vid toaletten och ingången till vardagsrummet...men ändå...den ska ju vara där...helgerån tror jag det kallas...

Men ändå är jag glad...glad att jag slipper röja upp den här skiten...inser att jag har en riktigt välstädad lägenhet på Söder...behöver inte städa på flera år om jag jämför med hur det ser ut här..jag är också glad att jag åker upp till skogen imorgon, så jag slipper se detta...nu kommer jag iofs up till ett hus som min mor städar så...

Nåväl imorgon bitti (läs sen förmiddag) är det jag som trotsar alla bakterier och andra virus i badrummet, tar mig en dusch och sen äter lunch med vänner från förr...innan jag hälsar på min gamla kompis bolaget för att fylla upp förrådet med hojtarolja...

Med lite tur får ni en uppdatering redan imorgon eftermiddag...och med lite otur så förstör jag återigen min brors dator när jag postar ett inlägg...

bis morgen..

/Jerk


Kommentarer
Postat av: caroline

det är så lätt att det bara gror igen jag behöver verkligen städa jag med men man kommer sig ju aldrig för

Postat av: Jerk

det är ju så..nu har jag bjudit ner ett par kompisar till sthlm i november, så om det blir av måste jag städa innan..det behövs motivation :)

2006-10-06 @ 15:31:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback