Någonting dog inom mig ikväll...

Natten till söndag skrev jag ett långt, indignerat inlägg om utelivets död i byn...jag skrev också om tjejen från skinnskolan jag talade lite kort med (jo, jag var onykter..)..lite om bowlinghallen..tyvärr var jag, om inte redlös, så iaf ganska berusad, så jag hade givetvis glömt att webblogg stängde ner mellan 03:00-05:00 så när jag glad i hågen hade skrivit klart mitt snärtiga inlägg fem över tre gick det givetvis inte att posta det..

Nä, jag orkade inte spara det på någon fil för att posta det senare heller...

Tänkte jag skulle försöka mig på att skriva om det nu när jag är tillbaks i sthlm, men...sedan slog jag på tv:n...tittade på valvakan...tog inte lång tid att förstå...egoismens tid är här på riktigt...slut på empati och omsorg om de svaga..dags att börja sparka på de som redan ligger på allvar...

Min önskan att flytta hem, som närs lite då och då, läggs i malpåse...vem fan vågar bo i glesbygden nu?
Tanken jag haft om att byta jobb får också läggas ner..en eventuell provanställning som inte förlängs skulle innebära en ren katastrof (näe..jag tillhör inte de lyckliga som kan räkna med fallskärmar vid eventulla uppsägningar..)...kul....tycker säkert de andra på jobbet också när jag sitter bitter och mår dåligt eftersom jag inte ens törs byta jobb...

När jag ser Maud sitta i tv och le vänder det sig i magen på mig...hur mycket kan man hora för en plats i regeringen egentligen?? Järnladyn...nej...jag mår inte bra nu..kan man sjukskriva sig för sånt här?

"Nya moderaterna" verkar ju ha lyckats...funderar på att lansera mig som "nye Jerk"...anställer jag sedan moderaternas pr-mupp borde jag ha horder av tjejer efter mig inom kort...nu lär tjejerna (liksom Sverige snart) se igenom lögnerna och inse att det är samma gamla skit som vanligt..bara i en ny förpackning...

Så grattis alla ni med närstående som är gamla, sjuka eller arbetslösa..hoppas ni har råd att försörja dem...nu slipper jag betala för dem...istället ska jag använda mina pengar till pensionssparande, köpa mig före i vårdköer & sätta dotra i den finaste av skolor...nej, just ja...jag tillhör inte de få procent av Sveriges befolkning som kommer att tjäna på detta...

Jag har alltid påstått att majoriteten av Sveriges befolkning är idioter..ikväll har jag fått det bevisat...

Kan man charmas så lätt borde jag faktiskt kunna gå hem med någon ny under armen varje kväll från krogen..

Suck...

/Jerk

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback