SJ, SJ gamle vän roligt att du krånglar än..

Lite flblogg innan jag måste in till byn för att eeh proviantera inför älgjakten...ska luncha med Humle & Dumle också...

Hade ju en skön resa igår...började redan på jobbet...såg fram emot en ganska lugn dag..bara rensa upp lite innan jag skulle åka på semester...sällan hostar hackspetten...du de har släppt nya filer på VPAn..du måste gå igenom dem...hmm..6 filer...ca 1500 rader totalt...jo det går ju snabbt...här är ett par RFQer...det saknas priser i systemet på de här..skulle du kunna...men fan ge er nu!!!

GKAMen ringde...hinner du med VPA-filerna...nope..inte en chans..jag måste dra kvart över fyra för att hinna med tåget...men om du tar tjänstebilen som står i parkeringsgaraget då?...betalar ni soppan så..det blir väl ca100 mil...inga problem...lät bra...sen okm chefen in i samtalet..då blev det ändringar..fråga T om han kan fixa det du får kvar av filerna...jaha..

Skickade ett mail där jag försökte förklara vad han skulle göra...funkade hyggligt...men han har ringt mig idag för att fråga lite mer....skriver jag up..lite arbete idag trots att jag är ledig...

Stressade till Centralen...inga goda pizzor på Pizza Hut idag..tar en trött burgare på BK...tidigt på tåget..skönt...ingen sitter bredvid mig...men varför står vi still? Försöker lyssna på vad de säger...fan viskar SJ fram signalfelen eller??

Kommer igång igen...i Uppsala sätter sig en riktigt lång jävel bredvid mig...han kunde gott ha duschat innan han gick på tåget...varför sitter det aldrig några vackra tjejer bredvid...eller ja, det förstår vi väl...

Signalfelen fortsätter..kommer till Borlänge en timme försenade..så det blir taxi upp till byn...iofs sköntd et går snabbare och den kan släppa av mig vid riksvägen...slipper jag in till stationen..slipper lillebror hämta mig också...

En vacker blondin ska också upp dit..tyvärr sitter jag fram..så jag ser henne inte..men att döma av hennes dialekt när hon pratar i mobilen (något om högsäsong och jobb..gissar att det gäller fjällen) är hon från Jönköping...

Äntligen framme elva på kvällen..väcker lillebror (i princip ofrivilligt..)..tittar på tv går och lägger mig...

Nu ska det lunchas sedan blir det väntan på att lillebror ska sluta jobbet...därefter bil upp till skogen...hämta sängkläder på godset och ut till jaktkojan..dricka öl och ljuga med farbror & kusin...

/Jerk

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback