Snus, mus och brännvin...

Imorgon blir det tåg upp till dalarna..sedan buss och sist bil...jag älskar verkligen att resa med tåg..så skönt att sitta där..lyssna lite på gå och dö-musik och stirra ut genom fönstret när träden svischar förbi och se lite ledsen ut..som i någon melankolisk musikvideo...se ut som om man tänker stora tankar och inte bara undrar varför det inte jobbar några snygga konduktörer på tågen upp till dalarna..

Vad jag hatar med att resa är packningen..helst ska det bara vara några böcker, mp3-spelaren och en dosa snus..nu är jag borta så pass länge att jag behöver lite kläder, present till lillebror och lite annat löst, men pga det här med packningen får datorn vackert vara kvar..så jag tar en liten paus över påsk...tro mig..det händer ändå så lite däruppe att jag inte får ner så mycket..

Jag drar en snabb resumé om hur det kommer vara...dricker öl, går på pub, går på efterfest, Uffe somnar i soffan, någon surar över att jag aldrig kan hålla käft på fyllan, jag drar ett minne från när jag var 12, fler surar över att jag aldrig kan hålla käft, om jag orkar gå de 3 kilometrarna hem rumlar jag in vid fyra på morgonen, kl.8 kommer dotra och vill se på tv, sen vill hon ha frukost, jag säger ät med farmor, vaknar till liv, utan ångest, leker med dotra, lägger mig på kökssoffan, väntar på att mor ska laga maten, äter, kollar på tv medan mor diskar, kanske dricker lite mer, käkar godis, drar bög- och sex-skämt med de andra skoterraggarna, undrar när jag ska få se en vacker tjej igen, tar bussen till Mora, tåget till sthlm och sen är jag tillbaks...

...så var tacksamma..och Glad påsk för fan!!!

Kommentarer
Postat av: gina

"det händer ändå så lite däruppe .."
men Masjävlarna då? det var ju action, var det bara ljug? ;)

Glad påsk!

2007-04-05 @ 23:09:24
Postat av: Jerk

Masjävlar är den mest deprimerande och svartsynta film som någonsin gjorts..men helt ljug var det väl inte..det hembrända, skotrarna..det lär jag få uppleva..det mest spännande hittills är att kökssoffan inte var belamrad med allehanda skit, så jag kunde lägga mig där direkt :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback