Stressad shopping? Njae..mer långsammare än döden..

En dag att minnas..jag vaknade självmant kvart över sex..en halvtimme innan klockan ringer..undrade först varför? Är det så här det är att vara gammal? Gick igenom vad jag drömt om (jag kommer ihåg att nu jävlar är nån jag känner skyldig mig en rejäl tjänst)...till ingen nytta eftersom jag glömt det nu..4 minuter senare kliver jag upp..duschar, rakar mig..förbannar idioten som släpat med sig halva Sahara in i min hall och sedan ut i trappuppgången..inser att det är jag och tystnar..

Kliver in på jobbet kvart i åtta..får de sedvanliga gliringarna..alltså jag får inga gliringar om jag dyker upp kl.10, men är jag på jobbet halv nio eller tidigare då kommer det..Vad gör du här redan? höhöhö..Har du sovit på kontoret inatt höhöhö..det var lika på mitt första jobb också..det ska fan anstränga sig för att komma i tid..jag blir bara mobbad..

Han som tagit över en del av Håkkis kunder kom med förslaget att jag skulle sätta säljpriserna och sedan godkänner han det hela..för att snabba upp RFQ-processen lite..mitt svar? Redan gjort..har själv räknat ut att du inte hinner..iofs är det sällan du är på kontoret mellan 4-6 på morgonen men (allt detta på engelska eftersom han är från Iowa..och innan ni kommer med några anklagelser..han kan svenska..jag tycker bara det är roligare att tala engelska..de svenska svordomarna börjar bli så blasé..)..så nu kör vi så..åtminstone till lönesamtalet..sätta säljpriser, ta totalansvar för RFQer...ger inte det något så slutar jag direkt med det..

Drog hem från jobbet redan kl.15 trots mängder med saker att göra...här skulle det shoppas på Ikea..jag ska fan dricka en öl på min balkong imorgon..värma lite innan inflyttningsfesten jag ska på...som vanligt när jag shoppar tar det tre timmar..hmm..den här då? Fan Jerker, du var här i februari och bestämde dig redan då för att köpa den här kom igen nu..så efter att ha gått igenom nästan hela jävla varuhuset kom jag ut till plocklagret..där var de..balkongmöblerna..provsitta..det där är perfekt, men inte med de stolarna fan..den där då..näe, för stort bord..jag vill ha ihopfällbara stolar med armstöd 2st, 1 soffa och ett schysst bord..hittar soffan och bordet, men stolarna..hittar ett par med armstöd ihopfällbara, men de passar inte...här är ett par med armstöd fast de är inte ihopfällbara..de där klappstolarna är visserligen ihopfällbara, men inga armstöd..fatta..det tog nästan en timme innan jag bestämde mig..blev de ihopfällbara utan armstöd..tänkte funkar de inte åker jag tillbaks och köper de med armstöd så har jag extra stolar..wow..Jerker när var det mer än 4 personer i din lägenhet sist??

eeeh..inflyttningsfesten för två år sen..jo, det tog mer än 4 månader innan jag hade inflyttningsfest..jag hade ju inga möbler de första månaderna...du vet det tar tid innan jag bestämmer mig ibland..

Nej, vi hade ju efterfest ifjol..när Nadine,19, skulle sluta...då var det..fel igen...innebandylaget hade cupfest..vi firade att vi förlorade tre raka i cupen..målskillnad 1-17..gissa vem som blev lagets skyttekung? Yup..på hela 1 mål då...

Nu yrar jag..har mycket att gå igenom tills imorgon..

Kom hem till kl.20 iaf...sen dess har jag..eeh..läst bloggar slöat..köpte sallad till middag iaf..undrar om det hjälper mig att gå ner 10 kg tills imorgon?

Och förresten, varför blev jag bjuden? Av en vacker flicka? Kan man prata med vackra flickor som med vanligt folk? Är det ett invite a geek-party?
Skitsamma..jag ska dricka öl på min balkong (som inte får någon sol) och sen parta med vackra flickor..

Kommentarer
Postat av: Cliff Hanger

Haha...jag gillar slutet. Gå ner 10 kg på ett dygn och "kan man prata med vackra flickor som med vanligt folk? Är det ett invite a geek-party?". :-)
Ha det så kul och ta för dig på festen! Tänk som Ace Frehley: "You got, got nothing to lose!"

Postat av: Jerk

Ja, men det är stora frågor..min lillebror tyckte att jag inte skulle vara mig själv så kanske det går bra :)
Ace är min idol..the guitar hero :)

2007-04-28 @ 00:05:39
URL: http://dalaibk.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback