Vi är Bajen, vi är från Södermalm..

Kort reflektion..

Att jag saknat fotbollen så mycket förstod jag inte innan "Just idag är jag stark" ljöd i högtalarna och Bajen marscherade ut..gåshuden och rysningarna var tilbaks..

Promenaden över var ungefär som vanligt..man går där lite nervöst..undrar hur det ska se ut..Vem kommer stå? Insåg att jag inte köpt en grillad med bröd den här gången..ett avsteg från rutinerna..inte bra...halvvägs över bron upptäckte jag att halsduken också var hemma..men fan..aldrig att de vinner nu..

Hade iaf på mig tröjan..en tunn huvtröja (vit) och över det en Bajen-tshirt..inget mer..ja, alltså inget mer på överkroppen, byxor hade jag givetvis..så skönt..med sol..knarkarr sol, höll jag på att säga..det är svårt att göra det om man spenderar 22 av 24 timmar inomhus..

Jensa Gustafsson satt tre rader nedanför mig..jag blev så upphetsad av det att jag blev tvungen att messa Sele...

Eguren sköt utanför...Charlie Davies hade ett friläge, men andra touchen blev för lång och avslutet blev mitt på målisen..Paulinho drog en i ribban..Vålerenga hade inget förutom den fult spelande Fredheim-Holm eller vad fanskapet heter..skönt att inget ändrar sig..den sopan har väl inte spelat på något annat sätt någon gång..

Matchen slutade 0-0 inför 4738 åskådare..på en träningsmatch..hur många var det på "Supercupen igår?

Emil Johansson tyckte jag var överraskande bra, men jag kom inte ifrån tanken att han såg ut som en pojklagsspelare som vunnit ett lotteri och fick spela en match med idolerna..så, så tanig..

På väg hem flög tankarna iväg och jag fick en insikt...tänk vad skönt om alla ex hade gått och blivit knarkande tjackhoror..så slapp man fundera om det var rätt att dumpa eller vara ledsen över at bli dumpad...slapp alla om..eller de där tankarna som ibland dyker upp..jag kanske skulle ringa och kolla läget..liksom, åh fan du skjuter heroin och säljer dig på gatan? Hmm..ok..mitt liv är betydligt bättre..speciellt efter att jag fått höra det här..see you in next life..

Förresten har Bajen aldrig förlorat på Söderstadion när jag gått över bron..ifjol såg jag en förlust..mot ÖIS..då tog jag och dotra tuben dit...nästa gång går vi..

Nu ska jag vara lite präktig och göra Lasagne..så har jag lunch i en vecka också..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback