Houston, we have a problem...

Vi har ett problem på jobbet...ett ganska stort problem har det börjat bli...
Som väntat (antar jag) började det hos mig, sen spred det sig till Mästerplaneraren..vidare till min chef..fortsatte till K och i slutet av förra veckan fick vi även en del av innesälj inblandad...idag drog vi in KAM:en till storkunden också...men vi kan inte lösa det ändå...

Då har ändå L cyklat förbi där i måndags, gått förbi där på lunchen idag..fortfarande samma mysterium...jag frågade till och med städerskan idag (kanske mest för att få prata med henne..)...hon kunde inte lösa det heller..

Det har gått över en vecka nu och vet fortfarande inte vad fan NCC bygger utanför vårt fönster...eller utanför och utanför...Kistavägen och Tunnelbanespåret är emellan..men annars just utanför..

Det ser ut som en stor betongkon, med en dörr mot vårt håll (eller snarare en ingång)...hittills har vi gissat på en speciell Indianstam som bygger tipis i betong, studentbostäder, en gigantisk hembrännare (mitt förslag) och ett mini-vindkraftverk (också mitt förslag, även om jag inte ser poängen med det..ett så litet vindkraftverk lär inte alstra särskilt mycket ström..)...

Jag sitter så bra att varje gång jag tittar ut genom fönstret ser jag den där förbannade betongklumpen och vi kommer aldrig på vad det är för något...all heder åt L som två dagar på raken iaf försökt få fram något..har vi inte svar på torsdag är det jag som tar en lunchpromenad dit...med tanke på hur många det är som funderar på det på kontoret torde det räknas som dubbel arbetstid...borde fan ge mig någon sorts bonus om jag är den förste som tar reda på det...

Vad fan är det för någonting??

Kommentarer
Postat av: Glimra

I vilket fall som helst så låter det roligare med en gigantisk hembrännare än ett minivindkraftverk. Jag håller tummarna för det första och en jävla massa billig sprit från Kista sen.

Postat av: Jerk

japp..jag hoppas också på en gigantisk hembrännare..jag ska ta reda på vad det är innan veckan är slut iaf..det börjar reta mig till vansinne det här..

2007-08-21 @ 23:33:55
URL: http://dalaibk.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback