"Jag är avundsjuk på ditt liv"

Kommer trots allt upp i hygglig tid..redan runt 13-tiden...lagar mat..förbereder mig för att köra bil till Malung...lägger mig på soffan igen..får nog vila en timme till..vid halv tre tar jag iaf bilen och hämtar mors cykel som jag dumpade i diket dagen innan...hem med den till godset...hämta en cola i kylen och styra kosan mot Malung...kommer fram 5 över 16..skulle alltså varit hos Mange för fem minuter sedan..får ett sms 1 minut senare "Och?" är allt som står..svarar att jag bara är en dusch bort..kommer då på varför jag hatar att huset i Malung..jag har glömt att be morbror göra upp eld så det finns varmvatten..får duscha i halvkallt vatten...funkar hyggligt..men det går snabbt när jag väl kommit in i den..gör mig snygg (öppnar en öl alltså..)...packar ölpåsen..tar lillebrors postcykel (den är överlägsen alla andra cyklar i rullning)...hos Mange..ölar och ljuger..kvart över sex slår Marie av musiken..jag och Mange slipper skrika..men förstår inte varför..jaha..klockan så mycket...kalaset började väl sex??

Cykel till Bowlinghallen..lite tillknäppt stämning...tar av bålen mer än en gång..middag..äter för mycket..ölen går nästan trögt, men får i mig tre stycken till maten (och tårtan)...sen blir det "Så ska det låta"..mitt lag leder fram till sista frågan...fanfanfan..blir bara tvåa..upprörande..och då var det nästan bara Sven-Ingvarslåtar...jag borde kunnat fler...det högsta skrattet kommer ändå när jag ställer mig upp och börjar sjunga Främling..synd att det var "Leende guldbruna ögon" bara...

Lite bowling...utklassar Mange..får 157 första serien..158 andra..Mange sur..undrar om det är därifrån blåmärket på armen kommer ifrån? Mange säger till Marie "Vi åker hem efter den här serien"..Jag tittar surt på honom..Vad fan menar du nu??? Vi har bott hemma hos svärmor i sex veckor, ikväll ska vi bo på Holarna, jag tror jag får sex ikväll..

Vad göra? Måste ju släppa iväg honom..

Bowlar med Mi..han ger mig goda råd och helt plötsligt är jag nere på 60-70 poäng..

Diskuterar SM-medaljer med Mini-Stefan..Nordisk kombination är det hetaste just nu..ifjol var det bara 2st som deltog...vi har lite problem med backhoppningen, men funderar allvarligt på det..jag får i uppdrag att hitta andra sporter där det finns en möjlighet att sno åt sig en SM-medalj..bra, har jag något att göra när jag missköter jobbet till veckan...

Får höra rubriken..Jerker, jag är avundsjuk på ditt liv...SAY WHAT?

Mi har smitit undan och sovit någon timme..tillbaks i full form..
Mini-Stefans fru vill gå hem..Mini sur..hon säger "Du får stanna om du vill"..inte surt på något sätt, men jag ställer mig på Minis sida..ah tjena..då kommer du vara sur hela dagen imorgon...

Avundsjukan grundar sig i att jag slipper sura kärringar eftersom jag är evigt singel..ööh...ja, något åt det hållet..jag försökte (trots att jag blev smickrad) att förklara att träffa sin dotter högst en gång i månaden inte är något att vara avundsjuk på...

Som vanligt..sist kvar (jag kan verkligen inte sluta när jag är igång..hade inte alla andra gått hem och Mi låst igen bowlinghallen hade jag väl varit där än..)...Mi, Nike, Lena och jag går hem..eller rättare sagt..jag och Mi tar postcykeln..jag sitter fram..han cyklar..som tur va så låg riksvägen öde..för vi behövde alla metrarna den här gången..

Hem..klockan är runt fyra på morgonen..slår på Walk of the line och öppnar popcornpåsen..somnar på soffan..vaknar klockan nio...hmm..ovanlig känsla..mår dåligt..försöker somna om så det försvinner..funkar inte..in på dass...spy..spy så blodkärlen runt ögonen brister (har de väl gjort det än gång så gör de det varje gång sedan)..usch..se ut som fan runt ögonen sen då..när jag spyr ser jag helt plötsligt blod i toastolen..va fan nudå?? Jag har väl inte spytt blod? Nädå..men av någon anledning börjar jag blöda näsblod...starkt..undrar hur många som är avundsjuka på mitt liv just nu??

Går och lägger mig..sover lite..får sms..svarar..får svar på curlingfrågan jag ringde om kl.2 på natten...Mini-Stefan hade rätt (FANFANFAN!!!)...somnar om..bara sova en timme till..sen duscha och gå ner till byn för att få någon mat och så buss till Sälen..så får storebror hämta mig där (bilen jag åkte ner med skulle besiktas på måndagen..därför körde jag ned den..)..

Talar med han som var så avundsjuk..när han hört om morgonen är han det inte längre...

Storebror ringer och undrar om han skulle hämta mig i Sälen..javisst..vad är klockan förresten? Halv fem..Nej? Va fan..planen spricker..jaja..bussen är i Sälen kl.18...fort upp..frågar morbror om han kan skjutsa mig till busstationen om en kvart? In i duschen..varmare idag (tack gode gud)...hurryhurry...skjuts till byn..in på bussen..har inte ätit något förutom popcornpåsen (som jag spydde upp) på nästan 24 timmar..har iaf en halvliter cola med mig...längsta bussresan någonsin..käkar pizza med storebror i Sälen...mår lite bättre...

Nej, jag var ensam singel på festen..fanns inte ens någon att försöka på...men det var kul ändå..fast fan att det var Billy Opel i Sörsjön samtidigt...han var tom med på efterfesten..fanfanfan...


Om jag varit nykter sedan dess? Mja..vi tar det imorgon..


Kommentarer
Postat av: S

det var mig en fin rapport jerker. det händer ju en del iaf!

Postat av: Jerk

Hände är väl ordet..nu är jag tillbaks i 08-land..här händer det aldrig något :)

2007-08-10 @ 13:16:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback