Det gäller att prioritera...

Nu har jag letat igenom hela huset..inte ett spår av mina vinterskor..jag får helt enkelt genomlida hela semestern som en sthlmare på riktigt...gympadojor i norra Dalarna under jul..skrämmande..tur vi har plusgrader...

Beskyller mor eller lillebror för detta..nu måste jag köpa nya till nästa vinter..eller till påsk kanske då..så drygt..så dyrt..för ett par skor som används 1-2 veckor om året..

Traskade runt ägorna i fodrade gummistövlar och arméns vindrock en vända idag..utan att göra något egentligen..mor vill ha ett trappsteg till baracken så hon slipper klättra in i den...hittade en gammal stolpe från ladan som jag kanske kunde gjort något av..men hittade ingen motorsåg så det fick vara..
Tittade på utegranen som ramlat omkull..den hade knäckts i blåsten..sparkade lite på stammen som var kvar i hålet..igenfruset...granen ligger kvar på backen..

Så jag har gjort det jag är bäst på...observerat, nu förväntar jag mig att lillebror fixar det...

Själv har jag tänkt att åka förbi affären en snabb vända och sen hem för att knäppa en öl så jag är lagom berusad till familjemiddagen..tror det blir jag dessutom som får laga till maten..

Nåja, ölen ställde jag iaf ut på trappen för kylning..så jag har gjort någonting idag..

Kommentarer
Postat av: tk

Så patron har varit på inspektion ?

2007-12-28 @ 16:51:23
Postat av: Anonym

nej, godsägaren :)

2007-12-28 @ 20:37:45
Postat av: Jerk

ja, det var jag som svarade :)

2007-12-28 @ 20:41:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback