Jag ser en konspiration i varje gatuhörn...

".. Trots att man har känt till att folk fuskar till sig pengar felaktigt.. ?
Mats Odell, Kd. Rapport 18/12.

Kära Mats,
Jag ser mig själv som en framtida bidragstagare, så fort er politik fått verka under en lågkonjunktur. Jag inser också att jag kommer få det väldigt svårt, om inte omöjligt, att överleva på nuvarande bidragsnivåer och nu undrar jag om du inte kan lära mig att fuska på rätt sätt?
Vad innebär det? Är det samma sak som att betala en barnflicka svart eller är det bara generellt när man fuskar med skatten som dina vänner i Alliansen?

Edit: Den vakne ser att jag ändrat citatet..det slog mig att jag kunde gå in på svt.se och höra gubben igen, så jag fick citatet helt korrekt..

Kommentarer
Postat av: beerbelly

Hade en lång kommentar men räcker med att som alltid påminna om att mona sahlin är kriminell.
Är man med i "partiet" kan man göra vad som helst och komma undan.
Jag vill inte pröjsa mer än jag gör för att folk ska kunna gå hemma vem tror du vill det?
Varför ska jag jobba om några andra är dumma nog att betala för mig?

Postat av: tk

Snart är det jul och då skall man vara snäll.
Så jag har bara GOD JUL att tillägga.

2007-12-18 @ 21:44:52
Postat av: Jerk

BB: Nu läser du nog in mer allvar i det här inlägget än det var tänkt..jag tyckte bara det var kul att hr Odell sa fel...Vad gäller Mona, så var hon väl kriminell, eller är du av uppfattningen att man aldrig sonar ett brott? ;)
Att påstå att man kan göra vad som helst för att man är medlem i "partiet" är att förenkla det hela..alliansens bröder och systrar har ju visat sig vara lika goda kålsupare och det endast med 1 år vid makten..jag är dock inte förvånad..makt korrumperar..jag skulle helt säkert vara likadan själv om jag någon gång hade makt..

tk: haha...God Jul på dig själv... :)

2007-12-18 @ 22:01:56
URL: http://dalaibk.webblogg.se
Postat av: Anna

Tack så mycket :)

2007-12-18 @ 22:13:11
URL: http://hockeyfruns.blogg.se
Postat av: beerbelly

När sonar man brottet menar du? När man lever på skattepengar utan att göra något?
När man åker på "time out" semester för skattepengar under sagda ledighet?
Jo jag vill gärna sona mina brott med.

Vem i alliansen har sagt åt sina väljare. -Gör så här det är en uppoffring men det är för allas bästa. Sen gjort/tyckt tvärtom själv?

Det borde vara en intressant fråga ?
För mig den intressantaste när det gäller val av politiker.

Jag orkar inte diskutera mer blir bara tråkigt.

2007-12-18 @ 22:51:59
URL: http://looser-beerbelly.blogspot.com/
Postat av: Jerk

Tja, om du sett inslaget i rapport så handlade det inte bara om bidragsfusket utan även om svartjobb..så redan där ryker väl det argumentet iaf..att tro att di blåe är på något sätt bättre i det avseendet är verkligen att blunda..att det handlat mest om sossarna i media förut handlar om att de suttit vid makten..nu när alliansen sitter vid makten blir de granskade lika hårt..och resultatet är nedslående även på den sidan..

2007-12-18 @ 23:31:28
URL: http://dalaibk.webblogg.se
Postat av: beerbelly

Hur ryker det argumentet?
Har odell använt svartjobbare? Har han sagt att det är fel att göra det? Vilken typ av jobb rörde det sig om?

Jo jag förstår att resultatet är nedslående. Att ha en regering som faktiskt genomför exakt det de sagt innan valet är inget de flesta är vana vid.

2007-12-19 @ 08:35:54
URL: http://looser-beerbelly.blogspot.com/
Postat av: Jerk

Maria Borelius, paret Cederschiöld, hon som byggde på en extra våning..i denna arla morgonstund är det som dyker upp direkt i huvudet..vill man ha en politiker som inte fuskat känns nästan Fridolin som det enda alternativet, men han har lagt ner riksdagen och var väl med i planka.nu så han går antagligen också bort (förutom vad hans åsikter rent politiskt).
Yup, regeringen har gjort vad de sagt och snart kommer den andra karensdagen också..ytterligare ett sätt att sparka på de längst ner..
Det framgår antagligen att jag inte röstade på dem, så jag är inte imponerad över vad de genomfört, men som sagt..de hade en bra reklambyrå som lyckades trumma ut ett budskap om det nya arbetarpartiet och sen har de gjort vad de sa...att jag tycker det är en felaktig politik är en annan sak..

2007-12-19 @ 09:10:55
URL: http://dalaibk.webblogg.se
Postat av: beerbelly

Vi ser olika på fusk med det är tydligt.
Är det tv-licenserna igen du pratar om?
Varför ska man ge pengar til motståndarnas valapparat?
Löjligt vänsterinriktade på svt. Horribla intervjuare som vill tvinga fram svar som inte finns för att deras övertygelse ju är rätt.

Extra våning? vad var felet där då?
Samma som GP eller ? Betalade inte arbetsgivar avgifter, eller om det var fler fel hos honom.

Är inte lätt för någon att bygga någon ting helt lagligt och rätt.
Vänstersidan har sett till att det finns en omöjlig adminsitration och mängd med avgifter onödiga tillstånd etc.
Men när man lyckas bygga en politisk apparat som kostar lika mycket som sjukvård och försvar sammanlagt så är allt möjligt.

Det kan aldrig bli lika illa för mig att strunta i att betala en skatt som inte borde finnas. Som att säga det är sexigt att betala skatt sen inte göra det.

2007-12-19 @ 09:53:00
URL: http://looser-beerbelly.blogspot.com/
Postat av: Jerk

Att betala en barnflicka svart när man har miljoninkomster är betydligt allvarligare än att inte betala tv-licensen i mitt tycke, men att inte göra det för att det är "motståndarnas valapparat" är ett så löjligt argument att det inte förtjänar att bemötas..
Felet var att bygglovet inte gällde en extra våning..GP kommer jag inte ihåg vad det var för fel, men har för mig att det gällde något om arbetsmiljöpapper eller dylikt?
Nu är du inne på Mona igen, vilken skatt är det som hon inte betalt?
Och på vilket sätt är det rätt att strunta i att betala en skatt som inte borde finnas?

2007-12-19 @ 10:03:13
URL: http://dalaibk.webblogg.se
Postat av: beerbelly

Släpper det här nu men bemöter dig en gång till. Har annat som ger mer.

Tycker inte att betala barnflicka svart är värt at nämna ens om man inte står på barrikaderna och skriker att det ska vara skattepliktigt.
Löjligt rent ut sagt.
Ge en ungdom lite extra fick pengar för att hjälpa till att hämta lämna barn på dagis osv sen kalla det för jobb är löjligt.

Förstår till fullo din åsikt om svt. Alla som gillar vänster gillar svt. Det är ju deras gäng. Men varför ska jag betala för något jag inte vill ha?
Det går aldrig att kalla det något annat än skatt före man får välja bort det.

Ja det är kanske allvarligt att inte ha bygglovet men vem drabbar det?
Ytterligare en löjlig grej som inte har ett skit med politiken att göra.

Mona hade tex barnflicka/svart städhjälp. Inte med mina värderingar men med dina.

Det är rätt att strunta i att betala skatter som är felaktiga om man har möjlighet. Tex tv-skatten.
Skulle helst skippa större delenen av skatten på drivmedel med eftersom den är klart fel.
Slitaget på väg kan inte bero på hur mycket en liter bensin kostar? Hur mycket miljön förstörs kan inte heller påverkas av vad grundpriset är.
Vill man vara lite trovärdig så ska man ha fasta priser eller möjligen beroende på vilken bilmodell man har.
Jag är för ett gemensamt finansierat skyddsnät men det bygger på att de som kan bidrar. Inte bara de som tycker det är bra att arbeta.
Skyddsnätet ska vara till för att folk ska överleva/få en chans att återhämta sig eller liknande inte leva gott resten av livet på andra.

Nog där tack och hej.

2007-12-19 @ 10:38:06
URL: http://looser-beerbelly.blogspot.com/
Postat av: Jerk

Maria Borelius hade en riktig barnflicka..det är ett riktigt jobb..det är inte löjligt att tycka att hon ska betala avgifter då...
Anders Borg å andra sidan hade barnvakt ibland..det är löjligt att ta upp det i tidningen..där snackar vi lite extra fickpengar till grannens barn..

Visste inte om att Mona hade svart hjälp..tycker det är förkastligt..

Vad gäller bensinpriset så anser jag att det är en straffskatt..känns som ett sätt att straffa ut glesbygden..där det inte finns några alternativ till bilen..
Jag kan säkert anstränga mig mer och slipa argumenten..men det passar inte med min bekväma attityd..

2007-12-19 @ 21:56:34
URL: http://dalaibk.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback