Skiter björnen i skogen??

Vilket jävla uppföljningssamtal..
Sammanfattningsvis: Allt har blivit bättre..mina flextider, det proaktiva arbetet...det reaktiva arbetet är fortsatt på en väldigt hög nivå..
På vilken planet befinner jag mig..var kommer allt positivt ifrån??
Du är inte lika grinig längre, bättre inställning...
Det bara blåste på med positivism...chockad? bara förnamnet..
Frågan är egentligen hur vi ska gå vidare, hur du ska utvecklas, vi känner att du börjar växa ur kostymen..
Det vet väl alla som sett mitt midjemått? Jaha, du menar ur min tjänst..jag är för bra? Vänta, betyder det här att mitt arbetsliv håller på att utvecklas till någon sorts karriär? Skrämmande...

Så var det..jag är bäst...åtminstone på det här då..det finns andra delar i livet där jag har mycket att lära..

En sista grej bara
Det här kan aldrig vara bra..
Vi kollar på att flytta om på kontoret..
nej, nej, nej..jag vill inte flytta från mitt fönster...
Om du skulle kolla hur man borde sitta och vilka du har mest kontakt med..hur ser det ut då?
- Ja, han och han och han har jag väl mest kontakt med..
- Det ser ut som om vi hamnar här...
- Jag tar fönsterplatsen..

Såklart...jag har nästbäst plats på kontoret just nu..innan dess har jag alltid haft en av de sämsta..vi får se nu..jag är orolig...
Klart ett genompositivt uppföljningssamtal måste sluta så..ja, alltså genompositivt vad gäller omdömet om mig då...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback