Två år som bloggare idag..två år av förlorad fritid..

Yup, den här bloggen fyller två år idag..det är obegripligt att jag fyllt cyber med 1290 meningslösa inlägg..att jag spenderat så mycket tid med detta...hade jag istället lagt den tiden på träning hade jag sluppit gnälla om hur fet jag är på bloggen..eeh, ja..eftersom jag inte hade haft någon blogg hade jag iofs inte kunnat gnälla ändå...

Egentligen borde man passa på att lägga ner vid ett sånt här tillfälle, men det känns som om jag även ikväll helt plötsligt skulle bestämma mig för att sluta snusa trots att kylen är full med snus..mitt mål är att förpesta nätet så till den milda grad att hela skiten läggs ner..tänk dig själv...skolungdomarna får vackert skriva sina egna uppsatser..vi ungkarlar får åter tåga till obskyra tidningskiosker för att köpa det senaste numret av Cats för att få inspiration till nattningen...med tanke på hur många aspirerande författare det finns på alla bloggar skulle de äntligen få tid att verkligen skriva århundradets roman...

För min del började det väl egentligen med "Maltes Skvallerspalt"...en maillista i tidernas begynnelse..från början handlade den om vår unge bildsköne hjälte, men med tiden blev det bara vår hjälte och hans strapatser för att stå emot Stora Stadas alla frestelser...när jag slutade med skvallerspalten var jag uppe i hela 12 läsare..gissa om jag kände mig bra...

Nåväl, det var forntiden..Vad har hänt under dessa två år egentligen?

Hmm..jag har gnällt en massa om min sexuella frustration..vart den tagit vägen vet jag inte riktigt, men att få till det mer än en gång vartannat år kanske har jagat den på flykten?


Jag har försökt lansera mig som festprisse för att locka till mig damer..

Jag har försökt vädja till deras moderkänslor...

Jag har försökt visa upp min ömsinta sida som far..

Jag har outat mig som schlagerbög...

Jag gjorde ett desperat försök att lansera mig som machoman för att locka dem till synd..

Jag har även lanserat mig som George Clooney Look-a-like

I ett desperat försök testade jag med den vanligtvis så lyckade Glesbygdsromantikern..

Till slut gav jag upp och fläkte ut mig naken..

Utan resultat..


Men skam den som ger sig..så här smal ska jag bli till sommaren..

Jag har också förlorat min dotter till Skåne...men det är inte bara tråkiga saker som hänt..

Det Sofistiska manifestet har bjudit mig på inflyttningsfest...
Blue, Susfu & Andreas käkade jag middag med på Beefeater Inn...
Nat, Mårr & Beerbelly mötte upp på Östgötakällaren..
Lillebror startade upp en blogg för att starta bloggkrig med mig, men insåg hur nördigt det var med blogg och fortsatte med krigsspelen på nätet istället...
Steffo lät mig vinna en tävling och skickade en Seinfeld DVD med posten..de 500 metrarna tog tre veckor..
Angie har kallat mig homo fler gånger än Carola spelat in julskivor...
Chulls ställde in en fika när jag var i Skåne..
Vonsan har många gånger ställt upp och förklarat att jag aldrig kommer träffa någon, att jag är dömd till ett liv i ensamhet..tack Yvonne..
Äh, det finns så många bloggar som jag läser...orkar inte lista alla..när jag lägger ner kommer en lista på allt...

Det roligaste med bloggen har nog varit att hamna på länkar hos andra bloggare..kommer fortfarande hur stolt jag kände mig när jag klickade på länken "Rolig läsning" hos Chulls och kom till min blogg..nu har hon ändrat det till bara Jerk..jag har väl legat av mig..så man kan tycka att jag är elak som inte länkar till de bloggar jag läser..men va fan..ni får hålla till godo med de länkar som finns..världens bästa fotbollsblogg, Grönvitasidanupp....korpinnebandylaget som gjorde att jag började med detta (fast nu verkar vi ha somnat in) och La Scala FC..Malungs bästa korpfotbollslag i slutet av 90-talet...yours truly var coach...fler länkar blir det inte..

Skam den som ger sig..om två år har jag säkert fått min första blogg-groupie...

Kommentarer
Postat av: S

Haha det va ett fint inlägg :) och roligt!

Postat av: Yvonsanponsan

Så fina bilder! :o) Hm... varför framstår jag som en elak människa? :o)

2007-12-20 @ 20:27:27
URL: http://yvonsan.webblogg.se
Postat av: Lillebror

Så sant, bloggeri ÄR nördigt och ovärdigt. Bara en massa egon som kör sin grej! Tänk vad trevligt om alla kunde sluta sig samman för en gemensam sak! Ett ideal som alla kunde sträva efter. Så med andra ord, ta tag i ditt miserabla väglösa liv och gör nåt vettigt!

"Plötsigt hör du hur Hesa Fredrik ylar igång. Efter en stund börjar kyrkklockorna också ljuda och då börjar du undra vad som är på gång. Du slår på teven och tror knappt det är sant: Mobilisering. Samlingsregering. Det är dax att packa väskorna...

Invasionen av Norge har börjat!"

http://www.silentheroes.se

2007-12-20 @ 21:54:48
Postat av: Stefan

graaatis! fan detta kräver en skål!

*skålar i läskeblask*

jävla tjat om femhundra meter. kan jag rå för att postkontoren är ica som är konsum som är postulämningsställe som är svensk kass tjänst...

;)

2007-12-20 @ 23:42:46
URL: http://www.sugbloggen.se
Postat av: Jerk

Söta Sofia: Tack så mycket :)
Vonsan: Du är ju elak, men jag tycker om dig ändå, skulle nästan vilja säga att jag älskar dig ;)
Lillebror: Nu fattar jag helt plötsligt varför du ska till byn på juldagen..för att få tillgång till dit bredband :)
Steffo: Det är sant..och ibland är det den där spelbutiken ett par hundra meter upp på Götgatan som är utlämningsställe..

2007-12-21 @ 00:01:08
URL: http://dalaibk.webblogg.se
Postat av: Sofia

Hallå där du har fått en länk hos mig oxå!!!!

/Sofia

2007-12-21 @ 14:19:45
URL: http://kyhlberg.blogg.se
Postat av: Jerk

Jo, du är den senaste som länkat mig..tror ni är ungefär 10 stycken som länkat till mig...mest tjejer lyckligtvis :)
Parken på juldagen?

2007-12-21 @ 16:35:03
URL: http://dalaibk.webblogg.se
Postat av: Blue

Tackar för den fina länkningen.... jag var iaf värd en länk... hahaha

Och du.... den sista meningen... tack för den också... de säger ju att ett gott skratt förlänger livet... jag kommer bli gammal jag.... ;)

Nejrå... skojar bara... ska hålla mina tummar så de blir blå bara för din skull... så att du en vacker dag får din bloggroupie. XD

Jag vet en profil du inte provat än... kombinera lite utav det du redan lagt upp på bloggen med lite nytänkande.... "den nakna kocken"-varianten har du väl inte kört än???
Du som bloggar så ofta om älgkött hitan och ditan....

2007-12-21 @ 21:01:19
URL: http://himmelellerhelvete.blogg.se
Postat av: Cliff Hanger

Hörru, din ogine fan! Vad ska man göra för att få en länk? Sjunga "Vem fan e Tomas Brolin? För vi har Je-e-e-erker"?

;-)

2007-12-21 @ 22:49:50
URL: http://tankaromstortochsmatt.blogspot.com
Postat av: Jerk

Blue: Nakna kocken? Har inte jag visat nog mycket kött på den här bloggen nu?
Cliffy: Nä'ru..som Bajare är du van att lida..här blir det inga länkningar :)

2007-12-22 @ 02:11:06
URL: http://dalaibk.webblogg.se
Postat av: Blue

*sjunger*
Jag ska be att få ställa upp.... med en visa om en tupp.... som var gammal och utsliten... impotent och väderbiten....

Sensmoralen vet du Jerk.... Hur slutar denna visa...? *asg*

Om du kör nakna kocken så kanske din bloggroupie dyker upp.... hahaha vad har du att förlora gosse???

2007-12-22 @ 03:29:17
URL: http://himmelellerhelvete.blogg.se
Postat av: Jerk

för din skull kommer det snart ett inlägg.. ;)

2007-12-22 @ 20:25:31
URL: http://dalaibk.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback