Curling-förälder

Curling-förälder

Killen på bilden (han som ser ut som om han nästan tänker hjälpa till, men låter tjejen sköta hela städningen)..han är skip i Team Autoform..som ikväll spöade Pejas lag i elitserien..vi växte även upp som grannar..så när laget är i stan (eller den här gången..ute i förortens Danderyd..) brukar jag åka ut och kika lite...alltid trevligt..sällan som de vinner..när jag är där..

Men idag skedde det..Henke Curling (han heter så..ni kan kolla min telefonlista i mobilen..) satte den sista stenen i matchen och de vann med 8-7..sen åkte vi ut till Scandic i Roslags-Näsby (ja..när vi ändå är halvvägs till Norrland kan vi väl ta det sista steget..)..käka lite tex-mexbuffé och drack ett par öl..sedan Roslagsbanan och 4:ans buss genom hela stan hem till Söder..

Resan ut till det mörkblå nästet blev precis så fasansfull som jag trodde..inte bara för ångesten över att åka till en kommun där fler än 50% röstade på Moderaterna..även för att SL verkligen hatar när jag åker norrut utanför tullarna..Den är gången var eder Jerk i tid för en gångs skull..han med ett tåg tidigare på Gröna linjen..sen börjar det..står på perrongen i Gamla Stan och funderar över vilken lägenhet som vore bäst för att ha utsikt mot Stomatol-skylten..ett tåg passerar utan att stanna..okej..kan väl hända..Mörby-tåget är 2 minuter sent..fortfarande finns det tid..sen..kommer in till T-centralen..stopp..vagnfel på tåget framför..det där jävla tåget som åkte förbi..några snorungar hade inte fattat något och inte klivit ur tåget när det togs ur trafik..de vaknar till liv vid Östermalmstorg och drar i nödbromsen..IQ!!

Så, jag missar bussen som tar 10 minuter till Curlinghallen och eftersom jag nu står vid Danderyds sjukhus..som uppenbarligen ligger i en småstad ute på landet, så går bussen en gång i timmen..finns en till buss som tar 40 minuter..den går om en kvart..så jag väntar på den.då slår det mig plötsligt varför det går så få bussar..alla jävlar åker ju halvmiljonkronorsbilar i den här jävla glesbygdskommunen..

Bussen kommer..vid Mörby Centrum blir det fullt..hon som sätter sig bredvid mig sätter sig på min jacka..mutter mutter..kommer till slut fram..håller på och halka och slå ihjäl mig (di blåe sandar inte heller..fast de har väl en privat sjukförsäkring antar jag)...sätter mig ner och tittar på matchen..seger..ja, resten vet ni..

Första gången jag åkte Roslagsbanan också..antagligen en av de sista..vad ska jag ut dit och göra fler gånger?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback