Innan himlen faller ner

Har pratat med dotra idag...ville tala med en av två som har mitt hjärta..den andre är Bajen..du kommer upp till mig snart.
Jaa..svarade hon på lördag..nej du kommer på fredag..
Men, jag är väl hos dig på lördag?
Ja.
Då kan väl vi gå på melodifestifalen?
Nja, gumman..den är uppe i Örnsköldsvik, men vi kan titta på den?
Jaaa..vill du prata med mamma nu..

Hon är för söt...i övrigt har jag ätit gelehjärtan och hjärtformad choklad och kakor på jobbet..korkat..men spelat innebandy också, så det går nog på ett ut..

Önskar jag hade någon att fira denna dag med..gå på en trevlig middag..ge bort lite presenter..men olika falla ödets lott..jag har trots allt (nästan iaf) accepterat min kärlekslöshet...inte gett upp så, mera insett att jag antagligen aldrig kommer att träffa kärleken..det är för mycket som måste stämma (jo, hon måste vara både blind, döv och stum..samt bajare höhöhö)..förälskad blir jag fortfarande..alltför ofta, jag är en riktig slampa, men kär? Vet inte...när man upplevt den kravlösa kärleken från ett barn och knappt klarar av det är man nog inte något för dubbel-cirkusen..

Vem skulle förresten stå ut med mina krav på ensamhet, mitt gnäll och min gråa personlighet?? Eller så blev jag precis tvärtom..klängig, överpositiv och sprudlande...ni vet..det finns alltid någon sån outhärdlig människa på varje arbetsplats..någon som går bra i mindre mängder, men får man en överdos vill man bara strypa fanskapet..

Nåväl..det är okej om jag inte har tur i kärlek, men då kunde jag väl få tur i spel istället..jag gråter hellre i en vindsvåning vid Medis än i en skrubb på Ringvägen..

"Det här är alla dårars dag
Vi skiter i all ordning och lag
Det här är alla dårars dag
Glöm paniken för ett litet tag"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback