Varför, varför är det så här?

17:30..kvar på jobbet som vanligt på fredagar..trösten är iaf att jag halverat min minustid på flexen sedan början av januari..en månad till så kanske jag är på plus..det kan alltså bli min bästa januari-februari någonsin..vanligtvis går jag ner mig totalt och går 10 timmar minus båda månaderna..sen sitter jag på kontoret när alla i hela världen går omkring och är nykära i maj..

Varningsklockorna ringer dock lite då och då..på väg ner..på väg ner..försöker hålla mig ovanför ytan, så jag inte trillar dit i år..kan lyckas..nu har jag en riktigt tuff månad framför mig..snö och slask kombinerat med uselt med pengar och ingen alkohol kan få den mest härdade människa att blåsa skallen av sig..

Lever i tron (och hoppet) att träningen gör mig mer ståndaktig mot depperioderna..att de blir lindrigare och inte så långvariga..de kommer då och då, men sätter (hittills) i år inga djupa spår i själen..

Min uppgivenhet vad gäller sex är inget nytt, så det stör mig inte nämnvärt...enda gångerna det stör mig är när jag verkligen tror att här finns det läge, sen..inget...nu elimineras den risken då jag inte går på krogen..har heller inte sällat mig till dem som letar på nätet (sååå -94 för min del)..

Följ den spännande fortsättningen..ska Jerker klara sig i år? Kommer träningen ge resultat? Ska Jerker någon gång erkänna för sig själv att själv inte är bäste dräng? Kommer valkarna i vänsterhanden någon gång försvinna? Blir han den firade innebandystjärnan i Korpen som han eftersträvar? Kommer han någon gång att komma i de där byxorna han sparat sedan -95? Kommer han våga visa sig i dem om de passar? Är de inte lite väl out of style vid det här laget?

Whatever..nu ska jag snart logga ut och äta en välbalanserad (mycket kött, det mesta på tallriken friterat och en strimla sallad) middag på Food courten i Kista innan jag åker ut till Bromma och möter min älskling..dotra..vi ska se på melodifestivalen imorgon..hon har med sig sina skridskor..kanske kan bli en liten tur..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback