Ett kungarike för en sil..

Man blir trött efter en så slitsam dag..vaknade redan vid 10-tiden...somnade om och klev upp vid 12..efter en timme lite drygt orkade jag kliva utanför dörren..för att handla frukost...gick till Vi..köpte en pirog..passerade Åhléns innan det..letade hushållspappershållare och ett schysst tidningsställ..hittade ingetdera, men blev sugen på en tocken där mixer..som vanligt..jätteviktigt..jag kommer säkert göra jättemånga smoothies om jag bara får mig en sådan..och jättenyttiga fruktdrinkar..inte alls bara feta milkshakes..

Klippte mig..oroa er inte charmlockarna är kvar..tror dock frisören vill att jag ska klippa mig mer.."Vad långhårig du blivit. Jag kände knappt igen dig.."

Åt pirogen..hängde om en tavla..det har stört mig en längre tid..sedan jag flyttade sängen typ..idag var dagen det skulle ske..bytte glödlampa i taklampan i rummet också..fixade statistiken för Malung FC för säsongen 2006..ja, vadå..säsongen tog ju nyss slut (september!!)..ska skicka ut den på måndag..

Tittade på fotboll på femman..härligt..det var precis som på tipsextra-tiden..yup..jag höll på att somna i slutet av båda halvlekarna..

Hade fortfarande lite för roligt, så jag passade på att gå igenom hur ofta jag supit mig full mellan 2004 och 2006(42, 43 & 43 ggr)..kollade också hur många dagar jag haft dotra under de åren och hur ofta jag tränat..ifjol tränade jag 78ggr och hade min dotter..eeh..det har jag givetvis glömt..tror det var 60-65 dagar..då träffade jag henne bara en gång under hennes hösttermin..måste bli fler gånger 2007..

Inte nog uttråkad än? Ok, byta ut musiken i mp3:an..yup..det testar vi..medan datorn tankar över musiken (jag glömde Broder Daniel..vad ska jag nu göra utan min gå och dö-musik?) passar jag på att ställa in en whisky-karaff och några whiskyglas i den hylla som ska bli mitt barskåp..karaffen är tom..

Är ni fortfarande kvar? Jaha..eeh..tja..sen började jag laga mat...det blev stekt fläsk och stuvade makaroner..riktigt gott, men aldrig att jag köper det där märket fläsk igen..det var fan brosk med..

Tog bort lite färg på gångjärnen till ett av skåpen i köket medan jag lagade mat (trodde jag skulle kunna fixa så dörrarna gick att stänga..icke..istället ser det bara risigt ut nu..

På spåret började..jag tog Piteå före de tävlande...Arboga var jag way ahead (brukar de förresten inte bara ha en ort från Sverige per program??)..

Började läsa bloggar när jag insåg att det bara var skit på tv..

Och har ni följt med i hela inlägget så är vi nu framme i realtid..jag sitter och kollar på Australian open medan jag lyssnar på grannens fest..

Måste nog börja knarka..

Kommentarer
Postat av: Elin

En frisör säger alltid att du behöver klippa dig, oavsett om du är vrålhet i långt hår. Business ;)

Postat av: Jerk

Nja..iofs..men det låter på honom som att jag borde klippa till en kortare frisyr..fast jag stenvägrar :)

2007-01-21 @ 01:38:55
URL: http://dalaibk.webblogg.se
Postat av: Charlotte

Den var till dig, bara till dig :D

2007-01-21 @ 13:34:32
URL: http://chulls.webblogg.se
Postat av: Jerk

Hahaha..din kommentar var kommentar nr.666..you're the devil in disguise :)

2007-01-21 @ 23:14:30
URL: http://dalaibk.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback