Looking back in anger..

Nu blir det spännande..dags för genomgång av nyårslöftena 2006..vilka höll jag??..vilka sprack kapitalt??

Here goes..

Under 2006 skulle jag..

..Inte vara full mer än 52 ggr
Gick precis igenom det..lyckades hålla det..endast 43 ggr var jag bedrövligt berusad 2006...
...Slå Kenny i målligan under vårsäsongen
Hybrisen slog till och jag var inte ens nära att slå honom..men i höstas tror jag att jag gjorde fel mål än honom iaf..
...Besöka Söderstadion fler ggr än 2005
Den här är jag nästan mest lycklig över att jag klarade av..nästan
...Sluta flörta med upptagna kvinnor
Här gick det rent åt helvete..min moral är helt klart bedrövlig..slutade i princip att flörta med Theres iaf..men sen finns det andra..
...Tala om för min dotter att jag älskar henne så många ggr hon behöver det
Ja..trodde det här löftet skulle slå an någon sorts ton hos singelkvinnorna ute där..det gjorde det inte, men jag höll det iaf..
...Stå upp för den lille
Gud, va rolig jag var förr i tiden..
...Höja min inkomst med minst 10%
Nehej, lika dålig som vanligt på detta..önskar jag hade en kvinnlig chef..kanske jag kunde ligga mig till högre lön...
...Rensa min gamla dator, så jag kan slänga den
Yes!! Jag har rensat ut den..alla nakenbilder är borta..så snart kan jag slänga den..den är i förrådet nu..
...Julstäda lägenheten
Klarade av det, även om det var på håret..2 veckor innan 2007 kom julstädningen för 2005 igång..
...Köpa på mig mer Bajen-attiraljer
Inte så mycket som jag velat, men i eftermiddags tittade jag äntligen på Nacka-dokumentären..
...Sluta titta på "Surreal Life"
Som tur var slutade det sändas..tyvärr hittade jag helt plötsligt Fear Factor istället..
...Fortsätta stötta Bajens damer
Sådär...var där några matcher iaf..hoppas på fler 2007..Jossan är den sexigast spelande mittbacken i allsvenskan...
...Äntligen komma i form till Beach -06
ok..så blev det sjunde året i rad jag misslyckades nu? Tränade iaf under vintern, så det försvann några kilo..tyvärr kom hösten och kilona var tillbaks..men 2007, då jävlar..
...Ha sex eller åtminstone få en hångelstund med någon annan än kudden (dalle räknas inte)
Seriöst, var det någon som trodde jag skulle fixa det här löftet? Nä, inte jag heller, men så helt plötsligt träffade jag en 23-årig Värmländska som precis blivit utsläppt från fyllecellen och jag lyckades hålla löftet..ibland är gudarna med mig (typ en gång vartannat år).

Snart kommer det nog ett inlägg om nyårslöften 2007 också..men det känns som om hjärnan fortfarande simmar i alkohol...

/Jerk

Kommentarer
Postat av: Bambz

Slapp gå ut för att köpa pizza... min far var snäll och åkte och köpte åt mig ist =) Vissa har det bättre än andra :P

2007-01-03 @ 15:54:21
Postat av: Sara

Det är inte lätt med självdisiplin ;)

Postat av: Jerk

Tydligen inte..tycke jag borde lära mig med åldern..men icke..

2007-01-07 @ 16:05:20
URL: http://dalaibk.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback