Och vilken gud hade jag retat upp den här gången då??

Vaknade upp vid 12-tiden efter ca 13 timmars sömn..kändes som om det skulle bli en riktigt bra dag..faktiskt..

Skippade Ikea för att istället börja röja upp bland mina papper (räkningar, deklarationer & pensionspapper)..efter lite drygt 5 timmar var jag klar..visst klockan var halv nio på kvällen, men ändå..imorgon blir det garderoben..

Dags för middag..ikväll skulle jag äntligen göra min paradrätt igen..yup, dags för älggrytan...

Skar upp älgköttet, tog fram resten av det jag behövde...mätte upp riset, började hälla i matlagningsgrädde..just ja soja också..tar fram sojaflaskan..korken har fastnat igen...tar i lite extra..och jävlar vad det sprutade....

..Blod..i massor..flaskhalsen av....djupa sår i högerhandens långfinger & ringfinger..shit vad blod..fort papper..hmm..redan blod på papperet..hur gick det till? Jaha, skar visst upp tummen på vänsterhanden också...shit..ok..nudå..

Leta plåster...inte i lådan i köket..var kan jag då ha plåster någonstans..tänk idiot..du bor i en etta..hur svårt kan det vara?? Nehej, inte i badrummet heller..nattduksbordet då..nej..men va fan har jag inget plåster?? Vänta..kanske i byrån i klädkammaren..yes!! No...har bara så det räcker till såret på tummen..ok..klockan är strax efter nio på kvällen...hmm..röjer lite i köket..städar upp..men va fan..ICA på Ringvägen brukar ha öppet till 22..

Kommer till ICA...På trettondagen stänger vi kl.19...men va fan!! Just det..vi har en liten kvartersbutik på Östgötagatan..går dit..dehar plåster..pust..passar på att gå till Läckergrillen också..får mig en kebabtallrik att äta (ja..har ju ingen soja hemma längre..kan inte göra grytan..)..äter..

Fryser in köttet igen..slänger matlagningsgrädden och spolar rent kastrullen..papperet har fastnat lite i såret..sliter loss det..blodet rinner fortfarande lite..nåja..ser ganska djupt ut..nej, försöker inte ta mig till SöS för ett (2-3 men vem räknar) skärsår..sitta där i 4 timmar..aldrig..det där läker nog ihop som det ska..

Känner hur det pulserar i fingret (sådär som det gör i huvudet dagen efter)..nu får jag nog lägga mig på soffan..känns som om jag har något att skylla på..saknar en sambo..en sambo som kunnat fixa maten åt mig..

Förutom att jag kände mig som ett fån när jag gick med vänsterhanden högt och delvis inlindad i papper på jakt efter plåster är jag förvånansvärt lugn...normalt borde jag försökt slagit sönder en vägg iaf..

Bra dag var det ja....

/Jerk

Kommentarer
Postat av: Blue

Stackars Jerk.
Ska jag komma och blåsa lite??? Vet inte men det brukar kännas bättre om nån blåser på det onda. En virtuell blåsning på det onda får du iallafall *blååås*

Jag som hade tänkt utmana dig.... på en lista... Tror inte att du har gjort den redan iallafall... Kolla in min sida så ser du vad du ska göra. *ler* Om du fixar det med dina onda fingrar.... pekfingervalsen funkar kanske...

Postat av: Jerk

Ja..det är jättesynd om mig nu :)..tack för blåset :)..får väl titta på vad det är för någon lista då..

2007-01-07 @ 21:02:15
URL: http://dalaibk.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback