Victory, oh victory...

Du skämtar med mig? Är det sant? Ibland så visar det sig att myndigheterna lyssnar på "den lilla människan"..

Det är uppenbart att besöket vid kraftstationen gjorde intryck på miljödomstolen och jag är glad att inte "älvräddarna" lyckades med sitt uppsåt..att vilseleda även miljödomstolen, som det har lyckats att vilseleda andra instanser..noterbart är kanske att bland de sk älvräddarna finns det inte en ortsbo..älvräddarna själva är boende långt söderut från kraftstationen..

De gjorde väl sig mest till åtlöje när de tog ekorna och rodde ut med stora brasor (nån gammal sedvänja..man varnade för fara på så sätt..)..ok, låter ju inte som om man gör sig till åtlöje? Grejen är att de gjorde de 12 mil ifrån kraftverket..ungefär som att jag skulle dra ner till Småland och protestera mot biltullarna...

Ejforsen

Och nej, det här beslutet gör inte att det nu är fullt tillåtet att bygga ut vattenkraften i Västerdalälven (eller dess tillflöden). Det gör att det är tillåtet att rusta upp gamla kraftstationen..en seger för förnuftet, byborna och fjäder i hatten för min bror som stridit för detta i kommunfullmäktige..

Kommentarer
Postat av: Charlotte

jadu, för att folk säger det?!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback