Spridda minnen från öltältet och dess omgivning...

Ruben: jag talade med en tjej och hon sa Jerker, är det han som alltid har chinos och skjorta? Och så har du det ikväll igen!!

Men Ruben, hur mycket kostar det egentligen att trycka upp en t-shirt?..jag har en idé..

Min klassföreståndare från mellanstadiet undrar om jag hade några ljusa minnen från mellanstadietiden? Ja, det var ju den där gången som du dunkade näven i katedern och slog sönder din klocka..eller när du slog sönder Olas bänk? Sen den där gången när jag och Krille nästan hängde Jönsson? Men, det hade han ju förtjänat? (Lärarens ord)..fast bäst är nog den gången som jag hade fått kvarsittning, men du inte kunde vara kvar så jag slapp...

Ruben på lördagen: Du har jeans på dig? Har du lyssnat på mig?..nickade förstrött..sanningen är att jag åt en kebabrulle på vägen hem på fredagen..vilket syntes både på skjortan och byxorna..snyggt Jerker...

Jag fick tre telefonnummer på tre dagar...Kumla-Carros nya, så vi och Tur Åkes dotter kunde gå ut på middag någon gång..Tenn som vill vara med och spela för Malung FC..och så Bobo då...mannen som satt och sa "Du är ju klack-material, nu är det du som ringer innan nästa match så tar vi oss en öl innan Söderstadion..det är inget fyllesnack, jag lovar...jag är ju helt suverän på att ragga...

Något som Nike också sa..han är min nya motivationskonsult..
Jag: Nej, ska gå runt och kolla lite..
Nike: Varför då?
Jag: Se om jag hittar någon..
Nike: Det är ingen idé..du kommer aldrig att hitta någon..verkar som om Vonsan har en själsfrände här i livet?
Vägrade tro på Nike..och tja, det slutade ju med att Jessica skjutsade mig på lillebrors postcykel upp till parken..jag betalade 400 spänn i inträde, vi pratade med hennes sambo..sms:ade kusin Kurt..något som kanske kan kallas dans, sen dök Micke och Kumla-Carro upp..jag blev utskälld för att jag var så usel på att dansa..på vägen hem..jag var panikskitnödig..väldigt väldigt nödig..då trasslar ena skosnöret in sig i trampan..stå mitt på riksvägen och försöka få till det samtidigt som jag kniper ihop för fullt där bak..stress..

Min korkade idé att gena över diket mellan Fällen och Q8, visade sig än mer korkad när jag stod i decimeterhögt vatten..jeansen ser ju bra ut nu...

Fick ihop ett par kramar under veckan iaf...ett hej, kram, hur är läget med dig då? Kvar i sthlm? etc etc..

Jo, Jessica skjutsade mig..jag satt frampå i lådan..det visade sig att hon både hade starkare ben och bättre balans än mig..

Det kommer väl mer minnen så småningom...var så många människor...satt hemma hos Jonas och lyssnade på Packet och Moneybrother en kväll innan tältet..han hade en Arne Anka-tavla på dass..jag gjorde mig stort besvär att komma ihåg citatet för att kunna använda det i bloggen..det var till föga nytta...det var antingen roligt eller en besk sanning..kommer inte ihåg...

Bowlade en kväll..förlåt...inte bowlade..det jag gjorde förtjänas inte att kallas bowling...om man la ihop mina två serier lyckades jag komma över skamgränsen..det var så dåligt, så dåligt..pinsamt nästan..tur nog var lillebror sämre andra serien iaf..så jag slapp komma sist i båda...var nog något skumt med banan?...

Kommentarer
Postat av: Chefen på bowlinghallen

Vi tar helt avstånd från sådana här anklagelser om att det skulle vara något fel på våra suveräna banor!!! Det kan ju bero på en och annan tuborg.... som du själv valde att svälja!!
Vi kan däremot hålla med om att du var dålig!! Extremt dålig till och med!!!
Puzz!!

Postat av: Jerk

Så dålig att jag är bortom all räddning antar jag?..jag var ju inte ensam om att spela dåligt på den banan, så... ;)

2007-07-27 @ 12:09:08
URL: http://dalaibk.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback