Terrible Thursday...

För andra dagen i rad vaknade jag innan alarmet gick igång..för andra dagen i rad ignorerade jag det och snoozade..

När jag väl klev upp så borstade jag tänderna och sen gjorde jag några sit ups (igen, nästan som en vana nu..)..stod i duschen och tänkte vad skönt att jag gick upp så tidigt att jag är inne på jobbet redan kvart över åtta..när jag som bäst tvålade in mig själv slog det mig plötsligt..den enda chansen att jag ska komma in kvart över åtta är om jag tar helikopter till Kista..en snabb koll i plånboken när jag kommit ur duschen och det vara bara att inse fakta..det blir kvart i nio..bra början..

SL tar det här med sommar på allvar och kör 10 minuterstrafik på blå linjen..för att jävlas på allvar kör de bara med två vagnar också..men suck..ni kan inte köra båda grejerna samtidigt..vagnarna blir överfulla redan på T-centralen..sniken som jag är på sittplats..och eftersom jag kom precis när ett tåg till Akalla lämnat perrongen tog jag ett inkommande tåg mot Kungsan..känner mig smart när jag sen sätter mig tillrätta och tittar på horden som försöker ta sig in när tåget ankommit till T-centralen..ignorerar varje blick från havande kvinnor och skröpliga pensionärer (vaddå..så är Sverige idag..skyll inte på mig, jag röstade inte blått..)..

Känner mig nöjd, tills en välbekant doft slår mot mig..den sura lukten av kläder som borde förpassats till en saneringsenhet för länge sedan..men tack som fan..och det är alltid medelåldersmän..alltid..min fyra bestod bara av såna..och så jag då..som är i den yngre medelåldern..jag har iaf fortfarande vett att duscha på morgonen..

Iofs..sån ska jag bli också..kanske man får sitta ifred lite..

På jobbet..ser fram emot 9 timmars surfande även idag..sällan hostar hackspetten..det börjar med en snilleblixt..de där proverna från Estland var ju inte adresserade till mig..kollar kollegans skrivbord..yup, där är dem..öppnar ritningsarkivet på nätet för att göra en snabbkoll på dem...ny utgåva kom i måndags..suck..ringer ingenjören..jo, han vet..vill ändå ha proverna..för eventuellt framtida bruk..planeraren börjar prata dispenser..den semestrande kollegans gebit..nu hamnar jag där..innesälj kommer med att massupplägg av artiklar som måste göras..fiber såklart..en RoHS-deklaration kommer.. ringer Schweiz...saknar en offert..fan, kaos nästan..som om alla dagars arbete komprimerats ihop till än..lunch..

Åker på ett kundbesök..får förmaningar om vikten av leveranser i tid..ser antagligen ut som ett fån..jag borde verkligen inte få träffa kunder..när jag tar av mig skoskydden säger receptionisten "Vilka snygga skor du har"..ännu rödare i ansiktet och stammar fram ett tack..det gav utdelning att inte köpa billighetsdojor på Intersport som jag brukar..

Tillbaks..fixa lite mer..städerskan kommer...säger hej..
Hon säger, nästsista dagen nu, sen är det semester...jag svarar att det blir tomt...mupp..så säger man inte..tror hon inte riktigt förstår och svarar: men det kommer en annan och städar..jag väljer att inte förklara vad jag menar..tre veckor..fan..kan jag lika gärna sluta sitta här så länge..

Snart hem..packa för skogen..ingen dator med..blir för jobbigt att bära och däruppe har jag bara segmodem..jaktmöte och öl..ska väl ut i skogen och röja trackvägar och något sånt också..sen öl...hångla med tallar..
Kommer hem på söndag med en väska full av älgkött...från 2006...nästan slut på 2005 års kött nu..

Nu ska jag fila på något fint att säga till städerskan innan jag går hem..blir spännande..stammar fram något som..ska vi hångla eller går vi direkt på sexet?

Jag måste göra något åt frustrationen snart...


Kommentarer
Postat av: Susfu

Hade du bara varit tatuerad, kriminell och hatat kvinnor hade vi kunnat lösa problemet ihop

Postat av: Vargakvinnan

hångla försiktigt med tallarna, får man sån där kåda i munnen så blir det körigt. ;-)

2007-06-28 @ 20:55:25
URL: http://vargakvinnan.wordpress.com
Postat av: Jerk

Susfu: jag har kört trimmad moped och vad gäller kvinnor så ar jag iaf hatat en i mitt liv..2 av 3 är väl ändå okej? ;)
Wolfie: det är därför man måste använda skydd :)

2007-06-28 @ 22:24:17
Postat av: Blue

Varför inte klassikern... får jag lov eller ska vi dansa först?
Fast den kommentaren kanske kräver ett dansgolv.
Så har du ju 100-lappen historien.... har du inte provat än...???

2007-06-29 @ 01:56:47
URL: http://himmelellerhelvete.blogg.se
Postat av: Jerk

mja..det blev "ha en trevlig semester i Ukraina"..king of cool..smooth-talker no1..det är jag det :)

2007-06-29 @ 10:13:51
URL: http://dalaibk.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback