Det är synd om människan..

Blir friskare och friskare (ooh oväntat..var det en förkylning du hade sa du?)


Men, inte riktigt bra än..segt..har tvättat idag..och sett på sport..givetvis...

Har även återupptagit mitt sjuka beteende med mat..jag är sjuk alltså är det synd om mig..eftersom det är synd om mig måste jag tröstas..tröstad blir jag genom skräpmat..så igår åt jag pizza..låt vara att aptiten inte fanns, så det blev bara 3/4 pizza..resten åt jag till frukost...idag blev det kebabtallrik..drack Cola båda gångerna också..smart, nyttigt, destruktivt...precis så jag gör när det blir för mycket också..för mycket av livet..träna, jobba, träna, jobba...brukar det också sluta med..jag orkar inte..jag går ner till hörnet och köper en kebabtallrik..


Idag hade det ytterligare en anledning...om jag lagar mat så måste jag vara i köket och då ser jag att disken fyller år...har fyllt upp hela diskhon nu...gissa vad jag ska göra imorgon? Yup..stryka också..hoppar det ikväll..sätter in det på kontot..det är synd om mig som är sjuk, så då behöver jag inte stryka idag..

Får skärpa mig..kylskåpet är för en gångs skull full med mat, så jag får vackert ta och laga mat imorgon..behöver några lunchlådor till veckan också...

Hmm..undrar hur långt jag kan dra det här med att tycka synd om mig? Är det acceptabelt att sova på soffan för att jag inte orkar bädda sängen med mina nytvättade lakan?

Man märker också att förkylningen börjar ge med sig då man inte kan somna före kl.4 på morgonen för att man legat på soffan en hel dag och endast bränt energi då man snutit sig....

Imorgon är det Vasaloppet..upp och hoppa Tor, slå på trumman bror..att se starten av Vasaloppet är viktigt..så imorgon kliver jag upp tidigare än jag brukar kliva upp på måndagar enbart för att se starten..sen sover man i tre timmar och ser slutet..som ett Formel 1-lopp ungefär...


Kommentarer
Postat av: Blue

Hahaha att säga att disken fyller år... den var ny.
Jag brukar säga att jag har inventering i skåpen. Hihi

Postat av: Jerk

Grejen är att jag brukar sköta disken hyggligt, men nu drog jag "synd om mig för jag är sjuk-kortet" varje dag jag blev tvungen att snyta mig :)

2007-03-05 @ 21:17:23
URL: http://dalaibk.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback