Hem till byn-ångest...

Nu mår jag dåligt..har fått vänta en timme låtit ångesten sjunka lite iaf...va fan skulle jag se filmen för??

Jag funderar skarpt på att byta telefonnummer och aldrig mer åka norr om Sollentuna (ja, vad fan jag nu skulle göra i Sollentuna..)..jag har fortfarande replikerna i huvudet "När ska du flytta hem då?"...Näe, har du inga barn?...ok, just den gäller väl inte mig kanske..men fan..

Jag hade för mig att det fanns lite roligt i filmen iaf, men den var svart, svart, svart..."Ska du på begravning eller? Ja, jag förstår då inte på mig det här med mode"

Jag började fan grina när jag såg filmen...och jag ska åka hem till påsk...varför varför?? Blir det samma upplevelse för mig?

Jag vill inte längre.."Försök att få 50st att lyssna på dig på ett möte när du låter som en programledare från Fångarna på fortet"

Och problemet är ju att det är så jävla inskränkt i fucking röda stugor med vita knutar-dalarna..jag kom hem och hade utökat mitt ordförråd efter ett år i sthlm (konstigt när jag helt plötsligt inte umgick med samma människor som de senaste 20 åren) och då skulle det gnällas och härjas..är det svårt att förstå? Är det något skrämmande med att utvecklas lite?...jaa...alltså på jobbet är det rent livsfarligt att utvecklas, men i det verkliga livet..där man vill vara, där är det fanimig bra att utvecklas lite..

Kommer ihåg hur min kära mor gnällde när lillebror flyttade till Karlstad..Vad ska han flytta dit för?
Men mor, han är väl kär..det är väl fint att han flyttar ner till flickvännen?
Säga upp sig från ett fast jobb och inte ha något nytt?
Var glad att han drar från den här hålan innan han blir för gammal. Han ska väl fan inte bo i Malung hela livet..
Ja men..

Men, det visar bara hur inskränkt mor min är..lillebror gjorde iofs slut med tjejen sen och flyttade till slut tillbaks till Malung och började på posten igen (är det två eller tre gånger han sagt upp sig därifrån?)..jag är fan stolt över att han flyttade..helt på vinst eller förlust..sen kände han att näe..Karlstad är inget för mig och flyttade tillbaks, men han har varit iväg en vända iaf...

Det är inte positivt att bo i samma håla hela tiden..åtminstone inte som jag ser det...visst..jag hade säkert stannat om jag haft jobb..supit på La Scala varje helg...men...trots att jag har ett så fattigt liv är jag nu ganska nöjd med att jag flyttade...tänk hur livet hade sett ut annars?

Singel i Malung..minst lika fet..säkert fetare eftersom jag hade supit varje helg...och eftersom det är Malung hade det varit omöjligt att hitta någon tjej också..de har flyttat eller är ihop med de lite coolare människorna..jag hade blivit tvungen att söka upp någon 17-åring som fortfarande går i skolan..

Eeh..ok..det sista kanske inte var ett lysande argument..lammkött höhöhö...grejen är den att mitt liv hade varit fattigare...här har jag åtminstone Söderstadion och Götgatan...ja, så får jag chansen att ångesta över Kärrtorp också...eller annan vald flicka att vara kär i...

Och imorgon ska jag på kalas där mer än hälften är från byn..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback