Kvartssamtal på gång, någon som kan följa med och hålla mig i handen..

Har fått tid bokat för utvecklingssamtal med chefen nu...denna årliga plåga som aldrig, aldrig försvinner..det är fan roligare med lönesamtalen..då är det iaf meningen att det ska vara envägskommunikation..

Nu? Jag ska visa var jag vill vara om typ 5 år och sån skit..läs inlägget nedan..vindsvåning vid Medis..det är där jag vill vara redan nästa vecka..
Jag har ju inga ambitioner..inga på riktigt..typ författare eller hockeyproffs är det enda, men eftersom jag kommit 2-3 sidor på århundradets deckare de senaste 10 åren, så tror jag att jag kan slå det ur hågen..seriöst...min huvudperson heter Miffo..gissa vem den karaktären baseras på??
Ok, ärligt..jag tycker fortfarande inledningen är lysande, men sen kom jag inte längre..ingen handling, ingenting..

Inledningen? Vill inte avslöja för mycket, men det handlar om en ung, (o)lovande författare som inte klarar av att skriva århundradets deckare..

Nu bytte jag ämne igen..utvecklingssamtal..det året jag sa att jag redan var bättre än min lön och inte behövde utvecklas något mer kanske var det bästa..

Kan vi inte bara göra som i skolan? Mina föräldrar får gå och prata med min chef (klassföreståndare), han ger dem några omdömen..i artikeladministration är Jerker ett klart plus, vi är mycket nöjda med hans utveckling där...men vi är lite oroliga för hans sovvanor, får ni honom att lägga sig i tid på kvällarna?


Kommentarer
Postat av: Lillebror

Kan man inte bara säga att ett stort hinder för utvecklingen är den stora heffaklumpen till chef som segar ner allt och förtrycker sina underlydande med skämtlöner och halvdassiga fiskehistorier?

2007-03-27 @ 12:36:24
Postat av: Jerk

Du ska jobba vid den här tiden och inte sitta och surfa..det kungliga postverket är inte längre vad det en gång var..förresten så är det nog mest golfhistorier ;)

Postat av: Blue

Jag läser ju en bok på nätet redan... kan inte du göra som han och lägga ut din bok på nätet?

Känns som om jag verkligen vill läsa en bok med en sån bra inledning. *ler*

Trots att jag ler så är jag helt allvarlig :)

2007-03-27 @ 17:46:01
URL: http://himmelellerhelvete.blogg.se
Postat av: Jerk

Ärligt talat..den suger..skulle jag lägga ut det på nätet skulle jag bli steglad..sen har jag inte skrivit en rad på minst 5 år..det tog stopp, så jag tror verkligen inte att du vill läsa den :)

2007-03-27 @ 17:57:04
URL: http://dalaibk.webblogg.se
Postat av: Blue

Hmm vi kanske skulle skriva den ihop?? Du börjar med din inledning och så kanske jag kan komma på nåt kapitel och så varvar vi så?? Haha

Jag är också sådär att jag kommer på jättebra handlingar. Ibland bara en sån där "to kill-for"-fras. Oftast när jag sitter i bilen på väg till eller från jobbet.

Men jag skulle ALDRIG kunna få ihop det till en bok

2007-03-28 @ 20:37:32
URL: http://himmelellerhelvete.blogg.se
Postat av: gina

Haha, det där med att föräldrarna ska ta utvecklingssamtalen var genialt, ska ringa till pappsen omedelbart ;)

Är också hjärtligt trött på de årliga samtalen.
Hur var det gångna året? Man börjar alltid med att SUMMERA.
Var är man idag? HÄR. Sitter framför dig för f-n.
Var vill man vara om 5 år? No clue. I Karibien?
Hur är det med kompetensutvecklingen? Jag är tillräckligt kompetent för att helt själv anmäla mig till de kurser jag behöver.
Please.
Kan man inte effektivisera samtalen lite, chefen frågar "läget?" och man svarar "ok"?

2007-03-29 @ 00:17:40
Postat av: Jerk

Precis ett sånt hade jag på mitt första jobb..platschefen var lite stressad över ISO-revisionen vi skulle ha, så han frågade mig. Jerker har vi haft PU-samtal..javisst häromdagen frågade du hur det var och jag sa bra..avklarat..
Karibien låter nice..det får bli svaret på allt..summeringen har varit densamma i snart 7 år..alla kollegor är nöjda, mer initiativ, ifjol dök dock för första gången kritik mot mina sovmornar upp.. :)

2007-03-29 @ 09:05:13
URL: http://dalaibk.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback