Dagens förseningsrapport..

När chefen ringde och väckte mig tio i tio med orden "Ok, då antar jag att du inte var på mötet som började kl.9" kändes det som om det var dags att stiga upp...frukosten intogs gående..kl.11 gled jag in på jobbet...GKAM:en såg nästan förgrymmad ut..den gamle moderaten..kanske för att det var med honom, min chef och en KAM som jag skulle haft möte med...

Jag har haft problem att somna in de senaste veckorna..mycket tankar som snurrar (ja faktiskt) om allt möjligt..igår höll jag ett imaginärt samtal med en gammal klaskompis från gymnasiet som jag inte sett  på 10 år...

Efter att ha utstått de vanliga gliringarna (de som är färre när jag kommer sent jämfört med om jag är i tid..), kunde jag äntligen börja jobba (äntligen? skrev jag det? vad fan menar jag med det egentligen??)..det sköna med att glida in sent på förmiddagen är att lunchen snart kommer..idag inte så bra..jag ligger efter big time..sen med allt runt 50 mail i inboxen med diverse uppgifter att göra och resten av veckan blir det ganska korta dagar..bra Jerker..duktig du är..

Efter lunch..kör vi mötet..så nu är det klart...jag har det totala ansvaret för att sätta priser på vår test och mät-försäljning till vår största kund..
Mer pengar? vi får se..
Mer jobb? you bet!
Blir du av med några uppgifter? nänä..inte en chans..det jag förr inte hann med på 37,5 timmar i veckan har nu utökats..jag ska göra mer helt enkelt..jag är världens mest lättlurade person..det är för såna som mig som facket en gång i tiden bildades..vi som står där med mössan i hand och tackar och tar emot..

Å andra sidan har jag börjat ladda för lönesamtalet rejält nu...det värsta var..jag såg framför mig att jag bara satte lite säljpriser..inte så stort egentligen..har gjort det ibland förut när Håkki varit borta, men de började snacka om kundbesök etc..wtf? Nåväl..KAM:en slipper det här och drar nytta av att jag gör mitt jobb eftersom försäljningen syns i hans bonus..

Vi får väl se..de målade upp det som om jag fick en helt ny tjänst och skulle behålla den gamla..inte riktigt så som jag tänkt mig...risken nu är väl att andra säljingenjörer drar åt sig öronen och ser hur jag kan göra deras jobb också..sen sitter jag där med en Donken-påse och 15 kilo fett mer på kroppen halv tio varje vardag för att fixa en sista offert..

Har precis diskat...nu ska jag gå och ta ur tvättmaskinen..jag fortsätter att korka mig vad gäller tvättider..är det någon som tror jag kommer stryka kl.23 ikväll? nej..imorgon då, eller på torsdag? knappast..


Kommentarer
Postat av: gina

Och vad är KAM, antar att det inte är något för håret?

2007-05-08 @ 23:26:44
Postat av: Jerk

Key Account Manager..fina ord :)

2007-05-08 @ 23:44:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback